tirsdag, mars 04, 2008

Neighbourhood blogs

Det er mange strøksblogger rundt om i verden, såvidt jeg skjønner er det et økende fenomen. Jeg har sett noen norske men ikke så mange.

Siden jeg er i New York for tiden så har jeg vaset rundt på amerikanske nettsider i ukesvis på forhånd.
I Brooklyn er det f.eks veldig mange strøksblogger.

Jeg gjetter bare, men kanskje blir det sånn når mange har en stor tilhørighet til stedet de bor og at stedet er en underdog, f.eks i forhold til Manhattan? Sånn sett burde det vel være noen i Bergen?

Her er i alle fall noen blogger fra Brooklyn som eksempel for den som interesserer seg for utviklingen av blogging generelt og kanskje skal til Brooklyn selv spesielt.

Og som alltid kan man vimse rundt i folks bloggrolls, det fins mange fler enn de jeg viser frem her. Nabolagsbloggfølelsen forsterkes av at de fleste har nettopp andre nabolagsblogger som egen kategori i blogglistene sine.

Brit in Brooklyn
Found in Brooklyn
En fotoblogger som tar bilder med mobilen bare av områdene Cobble Hill og Brooklyn Heights, bydeler i Brooklyn altså.
Brooklyn Heights Blog
A Brooklyn Life

Og her er det tøffeste, en oversikt over alle Brooklyn-bloggere. For hvert t-banestopp kan ser du antall bloggere i parantes, og kan gå inn og sjekke hvilke blogger som hører til der.

Hva ellers? Jeg har hatt Brooklyn lager som favorittøl siden forrige gang jeg var i New York. Det har vært et tungvint prosjekt siden det må kjøpes på Systembolaget i Sverige, attpåtil bestilles på forhånd. Nå har jeg oppdaget Sierra Nevada, pale ale. Har jeg flaks har de det på butikken hjemme.

5 Kommentarer:

Blogger .. sa ...

Morsomt kart - lurer på hvordan Oslo-kartet ville sett ut?

Fin blogg du har, forresten:-)

04 mars, 2008 23:41  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk for det.

Nei si det, oslokartet ville blitt tynt tror jeg. Vi måtte jo bare telt med de som hovedsaklig blogget om nabolaget sitt.

Har ikke sett mange av det, noen i Akershus og en på Kongsvinger vel. Men nei, jeg vet ikke om mange i Norge. Men jeg har jo ikke oversikt selvsagt, de kan leve i andre bloggsfærer enn der jeg vanker. Det ville vært interessant å vite.

05 mars, 2008 00:26  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Sierra Nevada pale ale høres ut som noe som passer for meg. det skal jeg teste ut når jeg kommer over dit :-))
Er det kaldt der borte nå? (Lurer fælt på hva slags yttertøy jeg skal ha med meg...her er det jo iiskaldt)

05 mars, 2008 17:11  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ta med klær som om du var hjemme. De første dagene var det kaldere her enn hjemme, ned mot 0, de to siste nå har det vært litt vårlig. Før vi kom var det 17.

Og så er det en rå vind som har de lange gatene å fly seg rask på.

Jeg har hatt vinterjakken min på for det meste, har savnet skjerf.

Vårjakken var på i går, under tvil.

05 mars, 2008 17:22  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Takk, da blir det nok vinterjakke på reisen og vårjakke i kofferten
:-)

06 mars, 2008 10:35  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden