torsdag, februar 28, 2008

Det er fint på Stratos

I helga som var kom jeg meg opp på Stratos for første gang.
Det har stått på planen lenge men ikke blitt noe av før en av by:larm-seminarene jeg skulle på var der oppe. Stratos ligger på toppen av Folketeaterbygningen, altså gammeloperaen.


Fin funkisarkitektur av Christian Morgenstierne og Arne Eide.


Det er så stilig syns jeg, hvordan man kan stå ute på terrassen og se inn av det store vinduet, gjennom rommet og ut av vinduet på den andre siden.


Jeg husker at det var en avholdskafe der i gamle dager
(til midten av 80-tallet) men jeg var ikke på den heller.


Siden Stratos ligger i 12. etg. er utsikten fin, her ser du over til Domkirken som har oppussingsklær på seg.


Jeg har høydeskrekk. Og den blir aktivert også bak høye gjerder,
selv ganske langt innover på terrassen virker den.


Terrassen er på 260 kvm med lyspærelenker hengende. Jeg får så lyst til å arrangere en fest der. Under får du et inntrykk av hvordan lyslenkene tar seg ut om kvelden.


Her er sidene til Stratos.
Jeg ser at det fins en sjanse til å ta seg en tur allerede lørdag kveld.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Fine bilder! Jeg har bare vært der en gang, og det var på fest om natta, det endte med at vi hang veldig mye ute, selv om det var kaldt, for det var så kult å stå på terrassen. Men nå ser jeg jo at utsikten egentlig er enda bedre om dagen.

29 februar, 2008 01:57  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja. Og selve det å være på terrassen var finere om dagen. Jeg la merke til detaljene bedre. Man ser jo rett og slett.

29 februar, 2008 08:10  
Anonymous Anonym sa ...

Så det er Stratos det heter, det stedet. Satt for likke så lenge siden på toppen av Plaza og så ut over byen, og la merke til det stedet på taket. Tenkte at dit måtte jeg gå en gang?

29 februar, 2008 09:16  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det må du ja. Det er synd det ikke er oftere åpent.

29 februar, 2008 09:24  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg gikk rett i den glassdøra på fjorårets julebord og jeg var ikke den eneste *dang*. Så det bør man være obs på dersom man sitter ute hele kvelden med konjakk og sigg.

(Og ha et fortreffelig opphold i NY!)

29 februar, 2008 13:41  
Blogger fr.martinsen sa ...

Din heldiggris med julebord på Stratos! (og heldige meg her jeg sitter)

01 mars, 2008 03:32  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden