tirsdag, juli 07, 2009

Michael Jackson, bru-ha-ha

Absolutt. Jeg blir ikke lei av saken og hvorfor ikke?

Den har så mange sider ved seg. Det er størrelsen på mediedekningen i seg selv, det at en sak interesserer så mange på en gang og i kveld får vi den nye forsterkede opplevelsen av samtidighet ved hjelp av de nye mediene.

Hvem har vi hvis død rokket mediene og oss såpass, Kennedy,
Martin Luther King, Diana, Elvis? Hvem kan gjøre det større nå? Obama?

Det er fyren selvsagt, bakgrunnen, det han har skapt seg om til,

the rise and fall,

den plutselige døden.

At vi ikke vet hvem han er

De siste dagene har jeg plaget kollegene mine med dette spørsmålet:
Ok, MJ er antakelig en crazyfyr, men sett at ikke.
La oss for tankens skyld forutsette at MJ var en mann med baggasje og rusproblemer, men at han er en fornuftig mann vi liker og stoler på. Hvordan ville alt kunne se ut da, iscenesettelse av et diskrimineringspoeng, tilbaketrekning til privatlivet med barna til en gøy og trygg verden bygd opp for dem, beskyttelse av barna (det er først nå det sirkulerer private bilder av dem). Hæ?

Skal vi se, jeg skal legge ut Cover it lIve-fil her straks og noen gode lenker til nettsteder å følge, vent litt, det kommer mer.

CNNs live-dekning, ser ut til å ha 3 direkte-tv-lenker, inne i Staple-hallen med lyd, utenfor og utenfor kirkegården. Lenket opp med facebook-strøm sånn som det funket på Obama-innsettingen.

NRKs sending med Hanne Hoftun, Christian Strand og Håkon Moslet, ikke markert når starter på klippet.

Dagbladets overføring,
starter 19.00 (AEG Network)

VGs gadd jeg ikke legge inn ettersom jeg fikk beskjed om å innstallere noe først og det ikke virket umidellbart idet jeg trykket på innstaller, men det så ut til å være AEG det også.

Og så meg da, starter nå, klikk deg inn og bli med



2 Kommentarer:

Anonymous squirrels sa ...

Rar og fin opplevelse, dette. Takker.

07 juli, 2009 22:36  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja, var ikke det bra? Detet redskapet fungerer fint på denne måten syns jeg, å bruke til tv f.eks, gjør det relativt ofte til Dagsnytt 18.

Og Michael Jacksons minnestund? Jeg skjønner ikke helt de som stiller seg likegyldige til det, hvertfall ikke hvis man er opptatt av kulturen og hvordan den forandrer seg, tror begivenheten kommer til å påvirke oss fremover. Litt.

07 juli, 2009 22:56  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden