tirsdag, juni 30, 2009

Hjemme igjen

Dette er tingene jeg kjøpte i Venezia, det jeg har med meg hjem i bagen som jeg ikke hadde med da jeg dro: Souvernirer kan vi si:

- Postkort fra biennalen som det står Venezia på men som er fra andre plasser.
- En hvit kokkejakke.
- En hvit legefrakk med skrå hals, men som jeg så en kjøpmann med i en kjøttbutikk.
- En parmesanost.
- En halv grappa.
- En veldig stor tomat, har ikke sett større.
- Olivener som ble til overs.
- Engangskopper fra Lufthansa som ikke burde vært engangs og som skal bli turkopper.

Sånn, var ikke dette privat så vet ikke jeg,
slett ikke bare personlig, denne anbefalte fortolkningsrammen,
hæ?

6 Kommentarer:

Anonymous Stranger sa ...

Veldig bra, Martinsen. Privat og fint :)

Jeg er veldig glad i de Lufthansakoppene, jeg hadde noen jeg brukte som utekopper i flere år også. Men jeg tror faktisk ikke at de er engangs, jeg tror de blir vasket og gjenbrukt. Så egentlig stjal du dem.

Men det er ok.

30 juni, 2009 14:53  
Blogger fr.martinsen sa ...

Vi var inne på tanken at vi stjal dem ja, men da vi så det som jo var engangsvaskeklutene helte vi mot at koppene også var engangs, de var nemlig små vaskekluter i bomull. Så dem tok vi også hjem.

30 juni, 2009 16:05  
Anonymous MarianneS. sa ...

Haha, Lufthansakopper har jeg også gledet meg over i ca.14 år, de er finfine til turkaffe. Jeg hadde tre etter en komplisert flyreise, men bare to igjen. Én falt fra stor høyde og sprakk for noen år siden.

30 juni, 2009 20:39  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg visste da ikke at Lufthansakoppene var slikt et fenomen! To av to kommentarer fremhever dem som verdifulle husholdningstilskudd.

I dag har jeg spist halvparten av olivnene, stekt halve tomaten (den største jeg har sett) og skrapt parmesanost oppå. Jeg har ikke smakt på grappaen, men har vist frem kokkejakken og lege/kjøpmannsfrakken til en som syns de var et sinnsykt godt kjøp.

30 juni, 2009 23:52  
Blogger Unknown sa ...

Jeg har sansen for den tomaten! :-D

02 juli, 2009 10:56  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nå er den spist opp. Den varte i to dager. Man (jeg) setter mer pris på en tomat som ser rar og stor ut og som man (jeg) har dradd med seg gjennom to flyplasser.

02 juli, 2009 21:13  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden