torsdag, juli 02, 2009

Husmortips 3

Når man er ferdig med å grille maten sin kan man bruke restvarmen til å f.eks koke poteter til neste dag. Hvis man vil lage en potetsalat etter jobb. Eller for min del sellerirot som jeg har most til i morra. Jeg satte rota til kok mens jeg venta på at grillen skulle bli klar til kjøttet i sted, litt før og resten etter selve grillinga altså.

Denne utrolig nyttige holdningen fikk stagget det problemet jeg pleier å ha med å ville legge på kjøttet før man skal, alltid vil jeg det. Og så kjentes det fint å kunne bruke varmen til noe etterpå,
i den perioden da man gjerne sier: Det er jo vi skulle lagt på kjøttet, se hvor rød og fin køla er.

Flere helt seriøse husmortips, man kan ikke bare rive ned:
Husmortips 1: Å strø mel på enkel måte
Husmortips 2: Å aldri gå tom for alkohol

5 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Av trafikken inn til denne posten nå slutter jeg at det er adskillig større interesse for seriøse husmortips enn for feminisme/filosofi som jeg postet like før.

Lesere, hva er dette?
Kanskje jeg må begynne å bryte ned igjen, det jeg nå bygger opp.

02 juli, 2009 21:34  
Anonymous tb sa ...

Her i trøndelag brukes etter-stekings-grillen som terassevarmer, dvs vi sitter i ring tett rundt den for å varme oss litt i sommerkvelden, mens vi nyter vår kalde pild. Bortsett fra de siste par ukene, som har vært for varme for grilling.

03 juli, 2009 08:49  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja, det er sant, det gjør jeg ofte. Det er skikkelig kos det, som et lite bål.

Jeg har lurt på om jeg skulle utvikle dette med å fortsette å legge pinner på grillen slik at det blir et ordentlig bål men det ville vel bli for mye røyk for naboen frykter jeg.

Man kan forresten grille med tørre kongler, men da bør man helst være for seg selv for da blir det litt røyk av det.

03 juli, 2009 11:21  
Anonymous Anonym sa ...

Hei. Tipset med en strøboks med litt store hull var smart.
Rart at en ikke tenker på slikt før andre kommer med ideene.
Det er vel et tegn på at hode brukes ensidig.
Okke som er, en slik skal eg skaffe meg. Kanskje eg må på et loppemarked eller en bruktbutikk. Det skal nok gå bra.
Takk for tipset.

Hilsen mamma

05 juli, 2009 15:48  
Blogger fr.martinsen sa ...

"Rart at en ikke tenker på slikt før andre kommer med ideene" og like rart at den som kommer på idéen kommer på den etter så mange år med de samme faktorene foran seg: melpose, mel som skal strøs, sukkerstrøer av glass.

Det er sørgelig sjelden det går lyse idéer opp for en.

05 juli, 2009 16:18  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden