onsdag, juni 24, 2009

Akkurat nå 56

Jeg sitter alene i frokostsalen på hotellet og venter på at den store ungen og broren min skal komme tilbake fra løpeturen og at de andre skal stå opp.

Det er bra med en stille stund, jeg prøver å få reise-pc-en opp og stå.
Kom meg på nettet det var en lettelse, men det er endel org for å få den til å svinge litt mer sånn som hjemme-pc-en.

Vi er i Venezia. Det lukter så godt hav her, det liker jeg. Det er mer jeg liker, men bare det jeg vil nevne nå. Båtene går på kanalene sånn som buss og trikk gjør hjemme, båter blir brukt til alt, ambulansebåten, søplebåten,
det er innkjøring forbudt-skilt for båter her. Ingen biler. I går kveld satt vi på kaikanten med en grappa og så på at havet begynte å sige inn på torget.
Jeg vil at det skal stige mer, jeg vil se på det.

Etterpå skal jeg gå ut og kjøpe skinke og ost og rødvin og tomat og majones eller no og putte alt i veska med en stor matboks, med små saltbokser, kniv og skjærfjøl. Og så er vi klar for å gå ut i byen og se oss om.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hei, kjære.
Så fint og høre om dine hverdagslige tanker når du er i Venezia.
Husker i spisesalen, kanskje vi ikke var der. Så flott med innkjøpt mat, kniv og skjærfjøl.
Det husker eg best fra London.
Gleder meg til og høre meir fra opplevelsene i kanalbyen

hilsen mamma

24 juni, 2009 20:51  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jo vi var i spisesalen vi også. Og samme matboks var med til London. Vi spiste opp skinka i dag, men har ost igjen. Den er sikkert svett nå men glir nok ned med litt rødvin i morra.

To i følget spiser chevre, men jeg skjønner ikke greia med den, den smaker stramt, de spiser ikke geitost hjemme, jeg er mistenksom.

24 juni, 2009 23:15  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden