søndag, desember 28, 2008

christmas card

Jeg hadde spart Magasinet til turen hjem og jeg glemte å ta flypillene før jeg sendte kofferten av gårde med dem, jeg vet ikke.
Jeg leste om Lars Saabye Christensen som dro til USA på jakt etter sort of Tom Waits. Jeg kom nordfra, der var det + 7, en grad mer enn i Nice sa flytoget, de sa det skulle være minus 6 her,
men det er 0 ute og varmt i leiligheten,
jeg tenner det 4. adventslyset og en kjøpekubbe likevel.


På bildet i avisa sitter Lars Saabye Christensen foran dette stedet
i New York det er utebord foran og han røyker, to uker får de være på tur, forfatteren og journalisten og fotografen.
Klisjeene er våre venner, sier forfatteren, jeg skal prøve å huske det. Men journalisten og forfatteren har skrevet avisartikkelen sammen og jeg skjønner ikke hva de mener når en av dem skriver at kvelden har tatt på seg en grovmønstret ytterfrakk, hva betyr det.

I 1987 var L.S.C og Herbjørg Wassmo på bokturné og de så en plakat om Tom Waits tonight, de var fast bestemt på å få ham til Norge etterpå og jeg tenker på årets dummeste kommentar,
den var det Bjørn Simensen som sa.

Rart ingen kvinnelige artister har sunget inn hey, Charlie I`m pregnant and living on 9-th street sier L.S.C og det er vel sant men hva er det med publikum som ler av denne versjonen, publikum.
Vel, det var bare det, akkurat nå.

2 Kommentarer:

Blogger Smilla sa ...

Jeg ler. De er utpreget morsom martinsen!

30 desember, 2008 02:47  
Blogger fr.martinsen sa ...

Er jeg det, det er vel godt på sitt vis.

30 desember, 2008 21:05  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden