mandag, desember 22, 2008

Charlotte Rampling

Jeg liker henne. Jeg husker henne best fra en scene i Stardust Memories av Woody Allen, filmen som bl.a fikk meg til å lete etter en filmplakat like stor som denne.


Jeg fant etter hvert en, fra Taxi Driver. Det ble ikke så fint på strietapeten i den 50-tallsstua jeg bodde i som i Woody Allen-figurens leilighet. Men det var ikke det jeg skulle si.


Denne scenen var det. Charlotte Rampling ligger på gulvet og blar i et magasin og kikker opp på Woody Allen.
Her er en videosnutt av den a Brief Moment of Contact
(Youtube altså, som lar meg få gjenoppleve så mange øyeblikk).

Hun var i Stockholm nylig og fikk en filmpris,
da var hun i tv-programmet Hype,
biten ligger ute i 30 dager bare, dvs til 2. juledag.

3 Kommentarer:

Blogger Unknown sa ...

Jeg synes hun er helt fantastisk, spesielt i den svømmebassengfilmen til Ozon.

23 desember, 2008 00:34  
Anonymous Anonym sa ...

Imponerende kameraflørting.
God jul, Fr.Martinsen, det har vært artig å lese her det siste året (tror jeg det er ca.)

23 desember, 2008 14:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja, er det ikke. Den som turte.

Takk for bidrag i kommentarfeltet og god jul du og.

23 desember, 2008 15:15  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden