torsdag, januar 10, 2008

Litt pisspreik bare

Hvis jeg plutselig hadde blitt forvandlet til en mann ville jeg følt meg ubekvem på pissoir, at det plutselig skulle bli krevd av meg at jeg sto der som ingen ting og holdt i kjønnsorganet mitt i offentlighet? Nei, tror ikke det.

Nåja. I alle fall. Ikke før jeg leste "Taxi for B.A. Beckström" skjønte jeg at jeg ikke egentlig har forstått begrepet pisspreik før.
Det er sånn menn snakker når de står ved pissoiret.

"Dette dei snakkar om nå er i grunnen berre pisspreik.
Patetisk pisspreik. Og han tenker at det vanskelege får vente.
Så pissar dei i takt i lang tid."

Jeg har alltid vært opptatt av arkitekters planlegging av doer på konsertsteder og utesteder. De gjør så dårlig arkitektarbeid syns jeg, alltid kø på kvinnedo.

Her er en klage jeg skrev over kvinners do-vaner.

Hvordan var boka ellers? Kjedelig for min del beklager jeg å melde. Jeg er nå på side 170, og jeg begynte å skumme veldig for omtrent 100 sider siden. I begynnelsen koste jeg meg med morsomme tanker men så dro de ut på en lang kjøretur. Innimellom er det noen formuleringer som jeg liker.

5 Kommentarer:

Blogger arne sa ...

Min erfaring er sånn: menn som står ved siden av hverandre og pisser, er stort sett tause. I hvertfall hvis de ikke kjenner hverandre. Hvis vi kjenner hverandre, blir det oftest korte overflatiske samtaler.

Og menn er sjenerte for hverandre, lite kikking over til naboen, intimsfæren er ganske stor på do, større enn andre steder. Med et fellespissoar for 2-3-4 personer stiller man seg oftest lengst mulig vekk fra hverandre.

Og noen bruker båsen stående, selv med en pissoarplass ledig.

Og min erfaring er at mannfolk så og si alltid vasker seg på henda etterpå, selv i fylla.

Det var vel kanskje litt pisspreik...

16 januar, 2008 23:58  
Anonymous Anonym sa ...

Et glimt inn i mannens vanskelige verden: http://www.albinoblacksheep.com/flash/urinal

17 januar, 2008 09:16  
Blogger fr.martinsen sa ...

den ville bare gi meg en reklame den der.

17 januar, 2008 17:30  
Blogger fr.martinsen sa ...

men det var bra pisspreik det der, arne. jeg forstår ikke hvorfor ikke menn sitter og tisser når det er så deilig å slappe av akurat den stunda.

17 januar, 2008 17:32  
Blogger arne sa ...

Sitter gjerne, jeg, mindre søl på den måten også. Lenken inneholder en test, morsom, javisst. Jeg tok den og fikk fullt hus... tyder vel på at jeg har litt erfaring

17 januar, 2008 21:04  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden