søndag, desember 30, 2007

Patti Smith på nyttårsaften

I dag har Patti Smith bursdag og da har hun alltid konsert på Bowery Ballroom i New York. Det har hun på nyttårsaften også. Dette skrev jeg i fjor også, og da kunne jeg lenke til det jeg skrev i 2005,
jeg begynner å bli blogg-gammel, det er ikke så verst.

Hvis du er våken til i 4-tida natt til 1. nyttårsdag (må det vel bli?)
kan du koble deg opp her og høre Patti Smiths nyttårsaftenkonsert live. (Jeg har ikke prøvd dette systemet selv.)


Her er Patti Smith sammen med Chris Robinson (w) fra Black Crowes for to måneder siden.

Andre Patti Smith nyheter

8. januar kommer det en 90-minutter iTunes (eh.. ja) Originals EP med Patti Smith-intervjuer, den originale innspillingen av Because the Night med mere.


Premiere på dokumentarfilmen om Patti Smith er det 20. januar
på Sundance Film Festival.

Ellers kan heldiggriser som er i New York 18. januar gå på Metropolitan museum of Art og luske rundt litt før man hører på Patti Smith og venner som fremfører Poems and Songs for the Young at Heart, dvs. tekster av Hans Christian Andersen, William Blake, Lewis Carroll, A. A. Milne, Rudyard Kipling og Robert Louis Stevenson.

Heldiggriser som er i New York 1. mars kan stå i kø for uavhentede billetter når Patti Smith skal hedre kvinner som har inspirert henne, inkludert mamma, i Lincoln Center.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden