mandag, januar 21, 2008

Akkurat nå 23

Fordi jeg trenger å beskjeftige meg etter jobb hadde jeg en skoletime med Vibeke Tandberg i dag.
Hun fikk meg til å føle meg rolig og motig.

Det hender Vibeke Tandberg går rundt som en gammel mann. Det var ingen av de som var i klasserommet som sa, men mener du virkelig at det å gå rundt i verden som en gammel mann er det viktigste å si? At ingen har tenkt på det før liksom, at det er anderledes å ha en gammels mann kropp? Så utseendefokusert. Tjo, heldigvis for det.

Forrige gang jeg leste Jonathan Frantzen skrev han om sigarettindustriens sluhet og at han hadde tatt det han trodde var sin siste sigarett for fem år siden.
Og så kommer den overgangen jeg pleier å huske,

Men hvis den mannen som bærer mitt navn ikke er en røyker, hvorfor står det da igjen en ventilasjonsvifte i stuevinduet hans?

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Jeg så utstillingen til Vibeke på Astrup, og jeg har boken også. Kule damen. Men hvor underviser så hun? Og i hva?

21 januar, 2008 23:48  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det var åpent forum på Kunstaademiet. Det var ikke egentlig undervisning, hun fortalte om arbeidet sitt. Det var bare den ene gangen.

22 januar, 2008 07:50  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden