onsdag, desember 27, 2006

Patti Smith denne uka

Det er en tradisjon at hun spiller i New York på på nyttårsaften.

Og den 30. desember, for da har hun bursdag.

Hun har gjort det siden 1998.

Noen ganger føyer hun den 29. desember på lista.
Jeg skulle gjerne vært der.


Også i år er det utsolgt på Bowery Ballroom

Jeg gir meg anledning til å klippe fra fjorårets post om saken.

Da hun spilte på Rockefeller for et par år siden kunne hun punka de fleste av scenen. Jeg ble veldig forbauset, jeg hadde ventet meg en slappere og mettere dame. Jeg sto og håpet hun ville spille Piss Factory, som er min favoritt, men hun gjorde ikke det. Og jeg torte ikke rope om den, eller jeg ville egentlig ikke. Det sto en haug folk og maste på Gloria, og hun tok den til slutt. Men hva tror folk, at hun ikke har en plan for hva hun har lyst til å spille? Det er litt frekt, hvertfall masete.

Og som hun sa i London til en roper:
Nothing you say is going to impress me.

Her ser du Patti Smith med det samme gulvteppet som hun drev og spytta på på Rockefeller.

Det var både tøfft og ekkelt på samme tid.
Jeg klarte ikke å la være å tenke på at noen måtte forholde seg til det slimet etterpå.

Men så er jeg husmor da, ikke musikkanmelder. Det er egentlig en mangel ved musikkanmeldelser syns jeg.

Resten av Patti-Smith-posten jeg skrev i fjor på denne tida

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden