søndag, desember 02, 2007

Blogginternt

Jeg møtte en som leser denne bloggen i kveld, aandrea.
Jeg har ikke møtt henne før, det var både rart og fryktelig hyggelig.
I fjor i Tordenbloggen skrev hun en kommentar som gjorde meg glad og fikk meg til å skrive denne posten om komplimenter.

Hun minnet meg på Morten-Aulie-posten. Jeg hadde helt glemt at klimaet rundt rompekunstneren var mer åpent på den tiden.

Det er liksom ikke til å forstå det der at det fins et mellomsjikt av lesere, at det fins noen som leser litt jevnlig men som ikke kommenterer. Jeg har lett for å glemme det. Jeg tenker at det er kommentererne og så de tilfeldige googlerne. Jeg er glad for dem også, i alle fall de som har googlet noe som gjør at de finner noe som er relevant for dem, ikke den stakkaren som gjorde et bildesøk på "pule" i går og kom til mitt kakepyntbilde i stedet.

I alle fall hadde jeg helt glemt aandrea til hun dukket opp i bloggkonkurransen Tordenbloggen i år også, og der minnet hun meg på at det var hun som i en kommentar i denne posten i anledning 8. mars 2006 lanserte et mannsnavn på meg: Frank.

Tidligere denne uka hadde jeg en gjennomgang av alle bloggene jeg har opprettet (mange bare på en enkeltside, med vilje) og da kom jeg over en side jeg helt hadde glemt.

Herr Martinsen

Husker ikke hvorfor jeg lagde den, var nok en kommentar til noen. Mulig jeg bør ta den opp.. Men å forestille seg å skulle skrive som en mann, det ville nok vært enda vanskeligere for meg enn å skrive i 3. person.

Jeg kan tenke meg at jeg ville gå i fella og skrive karikert,
omtrent som når noen lager messe for menn og ender opp med jakt og motorsport, omtrent som når menn kler på seg kvinneklær.
Det er ingen som transer seg som ser ut som meg.

8 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg fikk det forresten for meg at Delirium også var der, at det var henne jeg så. Men jeg tok nok feil, jeg tror jeg begynner å bevege meg inn i blogguniverset for godt, jeg syns jeg ser bloggere overalt.

02 desember, 2007 02:40  
Blogger Hjorthen sa ...

Haha, der har jeg vært også. Prinsesse Lea har f.eks vært og kjøpt kinobilletter hos meg...uffameg. Men det var jo selvfølgelig ikke henne da. (Jeg måtte jo spørre)

02 desember, 2007 03:48  
Blogger Unknown sa ...

Du så meg her om dagen også, men du gikk før jeg rakk å hilse. Det var på slippfesten til Fett. Jeg var han høye fyren som satt og snakket med Siri og Kristin :-)

02 desember, 2007 14:22  
Anonymous Anonym sa ...

En annen ting: Hvorfor er Blogger så kjipe at vi som ikke bruker tjenesten ikke får hyperlink til vår blogg fra navnet vårt? Jeg bruker gmail og er derfor alltid logget inn med e-posten min, med det resultat at linken fra navnet mitt alltid leder til en tom side. Det burde være en måte å få linket til Wordpress-bloggen min. Grrr.

02 desember, 2007 14:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Gjorde jeg? Men det gjorde jeg ikke, jeg la ikke merke til en høy fyr og jeg vet ikke hvem Kristin er. Eller vet jeg? Har jeg vært omgitt av en liten bloggfest uten å ane det? For det var på Fett-lanseringen jeg hilste på aandrea også. Du skulle hilst.

Legg inn adressen til bloggen din i en kommentar under her så skal jeg lenke den opp selv. Vi må jo vite hvem som snakker sammen.

02 desember, 2007 14:41  
Blogger Oda sa ...

Til anonym: Jeg ergrer meg også over det problemet med lenking i Blogger. Men du kan legge inn Wordpress-bloggen din som "nettside" under profilen din på gmail, da kommer den opp som lenke på den ellers tomme siden man blir sendt til ved å klikke på navnet ditt. Bedre enn ingenting, men fortsatt ikke optimalt.

03 desember, 2007 10:05  
Blogger Unknown sa ...

Det var jo en del folk på slippfesten, så det er greit. Kristin er Kristin Engh Førde, den første redaktøren av Fett. Her er bloggen min:

http://thomasberg.wordpress.com/

Det er for øvrig jeg som står bak "anonym" også - jeg ble det etter at jeg hadde forsøkt å trikse og mikse med å logge meg ut. Skal ikke være lett. Men bharfot: Jeg finner ikke ut hvor i gmail-profilen min jeg skal legge inn blogglenken.

03 desember, 2007 14:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kristin Engh Førde ja, hun la jeg merke til.

Her er lenken til bloggen til Thomas

(det hørtes nesten ut som et barnerim)

03 desember, 2007 15:51  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden