lørdag, november 24, 2007

Søk i VG, kom til blogg

Jeg bruker nettet hele tiden, jeg er bare ikke så god på språket om nettet. Så jeg har sikkert sett at Sesam har fått bloggsøk uten å forstå hva det betyr.

Hvis du søker i VG på ord som mange har skrevet om,
f.eks "Patti Smith" så kommer bloggsøkene så langt ned på siden at jeg ikke har sett det før, sånn som her. Og jeg søker masse i VG skal jeg si deg, så kanskje ikke du har sett det heller.

Men hvis du søker på noe som få har skrevet om, f.eks Shel Silverstein, så kommer bloggsøket helt øverst, sånn som her.

Nå ser det ut til ikke å være så enkelt heller, for noen ganger kommer blogg-boksen helt oppe til høyre selv om det er mange som har skrevet om det likevel. Og da jeg søkte på Magda Szabo så kom den opp noen ganger, men så ikke etterpå.

Men i alle fall. Når jeg ikke har lagt merke til dette er vi sikkert flere. Les dette som et tips til en hyggelig lørdag formiddagsaktivitet: VG-søk på de sjeldneste ordene du har skrevet.

Hvis du har annet å gjøre en lørdag formiddag kan du godt lese dette som et smart innlegg om at det har en demokratiserende effekt å viske litt ut på det harde skillet med medier og blogger.

Og hvis ikke Sesam vet om bloggen din kan du fortelle dem om den.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden