fredag, november 16, 2007

Vaner, hjelp hjelp

Jeg er altfor mett, det er jeg ofte etter middag. Jeg kommer hjem skrubbsulten og forter meg å spise og så spiser jeg en ekstra porsjon fordi jeg fortsatt er sulten og glemmer at det tar tid for maten å virke, og så blir jeg altfor mett.

Gang på gang gjør jeg det

Det er jo ikke lurt. Akkurat i dag er det likevel noe annet som bekymrer meg mer. Datamaskinen min ser ut til å være alvorlig syk. Den sier at windows har et alvorlig problem og så slår den seg av før jeg får lest beskjeden den prøver å fortelle meg. Jeg slår den på igjen og den virker litt og så, plutselig, vil den ikke mer, helt uforutsigbar.

Heldigvis var sjefen grei

Og lånte meg en maskin fra jobb. Den prøver jeg å jobbe på nå. Men der kommer det med vanen inn. Det er ikke det samme...

Jeg får gjort det meste av det jeg absolutt må. Men tastaturet er anderledes. Tastene kjennes anderledes ut. Ingen av favorittene mine er her, eposten må jeg logge på for å få. Det er ikke bare det at det er tungvint, jeg kan ikke manøvrere like lett mellom ulike steder. Det som er så lett ellers, der fingrene og tankene er omtrent i samme fart, det går langsomt nå.

Men det er enda verre

Det er akkurat som jeg ikke klarer å tenke ordentlig med en annen maskin. Det likner på når jeg sitter og venter på noe etter jobb og jeg tenker at jeg jo like gjerne kan blogge litt eller jobbe med noe annet privat. Det går ikke, fordi jeg sitter på jobbplassen min. Jeg får ikke til å tenke på akkurat den måten når jeg sitter der, der er jeg f.eks beredt til å bli avbrutt hele tiden. Mens nå, nå sitter jeg hjemme og likevel virker ikke hodet mitt og maskinen på samme frekvens. Shit. Det var bare det.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden