lørdag, november 10, 2007

Ting de har lagd på sløyden

I dag var jeg på stranden like ved Antibes. Der så jeg tre forskjellige folk som hadde brukt sløydtimene til noe nyttig.

Han her hadde lagd seg et slags surfbrett, fikk meg til å huske på Vazelina: je skal lage surfbrett på sløyden, surfbrett i kryssfiner.

Bare at det er vel ikke surfbrett akkurat, veldig kort. Og så sklei han på sanda og ut i bølgene, ikke utenfra havet og inn.
Gud vet hva det heter?

Han her karen var nok ivrig på metallsløyden. Han hadde lagd et rør til å sette fiskestanga, sånn at han kunne slappe av mens han fiska. Akkurat idet jeg tar bildet egner han, det er ikke å slappe av.

Det er forresten folk som fisker overalt rundt her.
Folk fisker overalt i verden hvor jeg har vært, Paris, New York.
Verden består av fiskere.

Denne saken bør det være mulig å ønske seg til jul fortsatt.
Dere kan se to plankebiter som er slått på plata til høyre der.
Nå er det blitt en fin-fin ryggstøtte til strandbruk.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden