mandag, november 12, 2007

Tecktonic

Noe jeg fant i en park i Nice i går,
noen søtnoser som danset den nye dansen tecktonic,
se filmsnutten vi tok av dem.


Tecktonic er en dans som har utviklet seg i Paris og som sprer seg som en farsott denne høsten via YouTube. Da kan man jo øve seg i ro og mak hjemme før man enter the street. Men til Oslo har den ikke kommet enda sier de som kan hip-hop-genrene innenfor dans.

Det er Paris-klubben Metropolis som er redet for denne dansen:

- For seven years we've been organising nights called Tecktonik Killer where we play the harder sounds of northern Europe (Belgium, The Netherlands) and the softer sounds of the south (Italy, Spain).
Little by little, the clubbers who came invented a choreography, sa Cyril Blanc fra Metropolis til AFP 20. september i år.

AFP skriver videre:

"Tecktonik, a mix of hip hop and techno dance, was the talk of this year's Paris Techno Parade, the annual dance music street carnival that took place in the French capital last Saturday.

Groups of teenagers were overheard chanting "Tecktonik" as dance-offs took place in the street and the evening news bulletins were full of images and testimony from the leaders of this latest craze."

Det var forresten en fin park de hadde i Nice der de små tecktonic-danserne var. Den hadde en stor rund flate der unger løp, skatere jumpet, trick-syklere og rulleskøytefolk rullet og folk som meg satt på rompa i et lite amfi og så på.

Se på han her i hoppet!

Jeg blir rørt når noen samarbeider ivrig om et prosjekt.
De var en gjeng unger som bar rundt på den plata for å få til den optimale vinkelen eller hva det var.

Det minner meg om den gode følelsen fra jeg var barn, det å gjøre ting om igjen og om igjen. Jeg sto på hender, flere hundre ganger om dagen i flere måneder. Det var om å gjøre å få til den perfekte håndstående.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden