mandag, november 12, 2007

Kjøtt, sko og meg

Det virker ikke som feriebloggingen min er så pop, hverken på besøkstall eller kommentarer. Nåja. Det er vel som det er, jeg lurer på det likevel, for jeg innbiller meg at jeg blogger omtrent om samme greie om jeg er her eller der:
Se her noe rart eller fint, meg eller noe som ikke er meg.

I dag vil jeg forteller at japanske damer har bekvemme sko når de går i museum. Det har ikke franske damer. Mye er nok galt med metode og utvalg og sånne ting som jeg slett ikke kan,
men det var påfallende det kan jeg si.

De japanske damene som jeg så på museum hadde myke, flate, oppbygde jogge-aktige sko alle mann. Selv hun som hadde et svært fancy antrekk på seg, jeg hadde ikke sett maken til flerfarget bukse som var dandert rundt kroppen. Hun hadde deilige gåsko hun og.
De franske gamle damene vagler som de pleier på hæler.

Det var vanskelig å få et godt bilde fra vinduet til kjøttbutikken jeg gikk forbi i formiddag. De hadde sikkert 7-8 ulike fugler til salgs.
Alle hadde det ekte hodet festet til kroppen, men hodet hadde i motsetning til kroppen fjær og sånt på.

Jeg kan tenke meg at man skulle steke fuglen og så blir hodet en slags pynt. De fleste fuglene hadde bacon surret rundt kroppen sin. Her kan du se to ulike fugler klare til steiking. Jeg er ikke vegetarianer, men akkurat da hadde jeg ikke lyst på kjøtt.
En time seinere spiste jeg en entrecote på stranda.

10 Kommentarer:

Blogger Flopsy sa ...

Det så en smule spesielt ut med ribbet, bacon-drapert kropp + helt hode. Ble ikke veldig sulten, kan man vel si, selv om det sikkert hadde smakt godt med en ande-stek.

12 november, 2007 15:39  
Blogger fr.martinsen sa ...

Men kanskje du kan bruke det til din feministiske kokebok? Som i: hvis du ikke lager mat får du dette servert..

12 november, 2007 19:28  
Blogger Ragnhild sa ...

Jeg liker veldig godt når du ferieblogger, men er ikke noe flink til å kommentere hos folk for tiden. Også liker jeg ekstra godt at du tar sånne bilder som jeg bruker å ta (når jeg husker å ta bilder) når jeg er på ferie! Så tenker jeg at hvis fr.martinsen tar sånne bilder, så kan det jo ikke være så dumt! Nemlig! :-)

12 november, 2007 20:38  
Blogger fr.martinsen sa ...

åja? pleier du også å ta kjøttbilder...? bare vent så skal jeg legge ut en film av noen ordentlige søtnoser jeg fant i en park i Nice.

12 november, 2007 21:21  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg elsker kjøtt, men litt hensyn går det vel an å ta.

12 november, 2007 23:01  
Blogger Flopsy sa ...

God idè Fr. Martinsen!

Dette skal jeg tenke på til neste utgave, det er helt sikkert.

13 november, 2007 08:22  
Blogger t sa ...

Å, joda, den er pop! Selv leser jeg deg dog gjennom google reader, og er fryktelig dårlig på å kommentere. Fryktelig dårlig som i: Jeg kommenterer ikke i det hele tatt.

Derfor har jeg ikke engang sagt hvor glad jeg er for at du skriver igjen.
Men jeg sier det nå!

13 november, 2007 15:03  
Blogger fr.martinsen sa ...

takk takk

13 november, 2007 15:17  
Blogger Ragnhild sa ...

Ikke så mye kjøttbilder, men sånn som det huset med ledningene som hang litt her og der og den døde blomsten og sånt. Det synes jeg jo egentlig er gøy å ta bilder av hele tiden egentlig (også er jeg fæl til å sende bildene på mms til folk jeg kjenner - jeg håper de synes det er like gøy som meg!)

13 november, 2007 21:14  
Blogger fr.martinsen sa ...

det er interessant med alt som er anderledes enn det det pleier å være syns jeg.

13 november, 2007 23:45  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden