tirsdag, mai 01, 2007

Et hastig lyskryss

Jeg liker ikke langsomt. Jeg skrev hylningsmail til Store Studio dagen etter premieren for noen år siden, da de ble kritisert for å være et slitsomt lyskryss: Jeg vil stå midt i det krysset! skrev jeg.
Men det ble det ikke noe av dessverre, de senket tempoet.

Mediebruket mitt følger ellers statistikken ganske bra,
jeg er i den gjengen som minsker tv-bruk og øker nettbruk.

Dvs, jeg har gjerne tv-en på i bakgrunnen mens jeg er på nett.
Og da blir det jo et fint lyskryss av min verden. Dødpunktene på tv brukes på nett, og motsatt, der jeg trenger tenkepause når jeg er på nett, eller venter på lasting, så er tv-en der.

Dette er jo vel bra, men jeg har gått og tenkt på hvordan jeg kan bruke nett-tv bedre. Dels passer det jo ikke alltid å være tilgjengelig når fjernsynet har lyst å vise meg noe, dels mangler jeg kanaler.

Det er ikke alltid jeg kan gi meg hen til den samtidigheten jeg ofte liker så godt. Og så er det praktisk å kunne stanse litt også.

Ja jeg vet det, det fins opptaksmuligheter.
Men, det har jeg ikke fått til å funke.

Ofte er det jeg tar opp noe jeg liker og så vil jeg ikke slette og så blir alle kassettene/dvd-ene uoversiktlig
og så stanser lysten til å ta opp mer.

Jeg tror det er det.
Jeg vil bli bedre på nett-tv.
Da ligger alt et annet sted, det blir ikke mitt rot.

Men så bruker jeg ikke nett-tv, for da blir jeg låst til å se. Jeg har tenkt at jeg trenger to maskiner, en til å se tv på og en til rest-nett.


I det siste har jeg klart å lage mitt eget lyskryss.
Jeg ser svensk nett-tv (Arty, Kobra) og blar i magasiner og aviser samtidig. Å lese bok går jo ikke til tv-seing, det er for konsentrasjonskrevende, men å se i magasiner er fint.
For ja, det er artikler å lese, men det er også bare bilder å se på.

Ikke langsomt

Jeg liker å se på bilder, reklamebilde også. Men det er fint at det er flere strømmer i lyskrysset da, for jeg er en utålmodig seer.
Jeg blar videre før jeg egentlig er ferdig
og tenker at jeg skal se en annen dag.


Det minner meg om min gamle alternnative drømmejobb.
Hvis jeg er sliten nå tenker jeg mest på å vanne i et stille gartneri.

Men før var planen å manuelt dirigere et lyskryss, på den perfekte måte. Jeg kunne gjort det så mye bedre enn en maskin.

Trafikken skulle glidd så fint

Forresten 1: Er det noen som har skjønt tingen med Joost? Jeg var der et øyeblikk og syns det liknet på et masete ungdomsdiskotek?

Forresten 2: På fredag er Tom Waits på Conan O`Brian sammen med Snoop Dog, for den som vil (og kan) ta det med i sitt eget fredagskryss. Forferdelig nettside det tv-showet har.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden