mandag, april 30, 2007

Bjørks kostymer

Jeg skulle lagt ut denne posten for et par dager siden,
men så glemte jeg det. Bjørk hadde sin første konsert for å reklamere for nyplata si i helga, og hovedgrunnen til at jeg vil peke på det er dette sinnsykt fine bildet, og fine kostymet.

Brooklynvegan likte konserten virker det som,
han hørte den på streamet fra vestkysten til Brooklyn,

- Especially the ending where Bjork went all rave and then came back for a rave-punk encore. SO GOOD.

Jeg håper å få sett Bjørk i sommer, hun er så kul.
Jeg så henne live i Arvika for et par år siden:
hun har en utrolig energi og tilstedeværelsepå scenen.

Her er de foreløpige konsertdatoene,
for dere som sommer-planlegger:

May 2 - Radio City Music Hall New York, New York
May 5 - United Palace Theater New York, New York
May 8 - Apollo Theater New York, New York
Jun 22 - Glastonbury
Jun 28 - Werchert
Jul 1 - Gdansk
Jul 7 - Roskilde
Jul 8 - Amsterdam
Jul 13 - Guggenheim - Esplanade Bilbao
Jul 18 - Plaza de Toros Las Ventas Madrid
Aug 23 - Nimes
Aug 23 - Rock en Seine Paris
Sep 2 - Inveraray, Skottland

En gigography med set-lists og bilder
(dessverre litt teknisk dårlige bilder).

Hun har med seg en designer, Bernhard Willhem som lager sceneklær. Hun har klesskift såklart underveis i konserten, tøfft.
Jeg kjører det sinnsykt fine bildet en gang til.

Det skal jeg begynne med også, på jobb: et skift i lunsjpausen.
Jepp. Øyet blir lei av å se på det samme hele tiden.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hvorfor får ikke jeg se det sinnsykt fine bildet? Snufs!

30 april, 2007 22:40  
Anonymous Anonym sa ...

Der kom det. Hurra! Sinnsykt fint, - ja.

30 april, 2007 22:41  
Blogger fr.martinsen sa ...

Var det x-faen som var ute igjen kanskje...

30 april, 2007 22:54  
Anonymous Anonym sa ...

bildet funker ikke nå heller..

01 mai, 2007 00:18  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nå funker det her, uten at jeg har gjort noe. Akkurat dette fenomenet har jeg ikke hørt om før.
Er det noen som ikke ser bildet nå?

01 mai, 2007 09:41  
Blogger Imidlertid sa ...

Bjørk er så FIN og så FLINK! Jeg får ikke sett henne i Gdansk likevel, men jeg lurer på å snike meg ned til Frankrike. Jeg så henne også i Arvika, og på Hurricane Festival utenfor Hanburg samme år. Senere har jeg lest et intervju der hun sa at hun syns de to konsertene var fæle, at publikum var fulle og ukonsentrerte.

Men jeg var ikke full og ikke ukonsentrert. Og jeg syns det var fint. Så bra musikk, og fint hår og fine klær! Og så fyrverkeri, da gitt. Kan man ønske seg mer?

01 mai, 2007 17:44  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg var kanskje litt full, men ikke sånn at hun kunne se det, og jeg var konsentert, foran.

Frisyren ja, den husker jeg, bolle-bob, og fyrverkeriet gjorde inntrykk det.

Jeg husker ikke om det var før jeg hadde sett Ralph Myers første gang, DE har det beste fyrverkeriet, i takten liksom.

Jeg tror jeg liker energien hennes best av alt.

Jeg husker at jeg syns svenskene i Arvika var så pussige, i forhold til norske festivalfolk, så kostymete i svarte punkete greier, ikke punkere akkurat, men noen genrer som jeg ikke har oversikt over.

01 mai, 2007 19:00  
Blogger Strekker sa ...

Jeg tror de kaller seg "synthere". Jeg var såpass forholdsvis mye yngre at de falt veldig i smak.

Energien, ja!

jeg liker ikke Ralph Myerz, jeg. Og jeg har sett dem flere ganger. Jeg tar visst ikke greia deres.

02 mai, 2007 00:14  
Anonymous Anonym sa ...

Bjørk er kjempetøff og kjempesøt og kjempemorsom og kjempeflink. Bare så synd at jeg litt for ofte ikke greier å få noe fot for musikken hennes. Selv om jeg så gjerne vil, og prøver så hardt. Blir liksom Sugarcubes-skivene jeg ender opp med å like best. Ellers blir hun litt for ofte mer "interessant" enn "bra" for meg. Men av og til...

02 mai, 2007 15:56  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja sant det!

Jeg har kjøpt mange Bjørk-plater jeg som ikke er spilt mer enn et par ganger. Egentlig er det bare Debut som jeg liker. Og den hysj-sangen.

Men på konsert ruler hun uansett.

Jeg fikk med meg Sugarcubes idet de ble oppløst dessverre.

02 mai, 2007 17:24  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden