torsdag, mars 16, 2017

Jeg skal til Afrika

På mandag skal jeg til Afrika. For første gang i hele verdensdelen. Det har vært planlagt ei stund.

Men på den mandagen som akkurat har vært, oppdaget jeg en kul i lysken. Og da den var her fortsatt onsdag, ringte jeg til sykehuset.

Der har jeg vært i dag. Takk for norsk helsevesen.

Jeg regnet med at alt skulle bli snudd på hodet i dag ingen reise, men nye undersøkelser og behandlinger.

Men nei.
Heldigvis.

Kreften er i kroppen, og den har vokst, men jeg trenger fortsatt ikke behandling.

Dra til Afrika, sa legen.
Og det er akkurat det jeg skal. Jeg har vært nesten ferdigpakket lenge.

Jeg er veldig glad. Selv den lange flyturen står for meg som en fest nå. Nye filmer å se, gøy flymat, serveringsfolk i uniform.

Dessuten, dette er en test på om jeg kan la pc og iPad være hjemme og belage meg på å si hei fra Afrika bare med den lille mobilen.

Hei.

5 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Dette funket bare sånn passe. Bildet jeg la inn ble for stort, måtte på pc for å fjerne det. Fikk ikke delt innlegget på Facebook. Alternativ: skrive her, dele bilde på Instagram, evt. skrive og bilde på Facebook. Evt. la humla suse og se hva som skjer.

16 mars, 2017 20:46  
Anonymous Anonym sa ...

Aaaah, Afrika er fint, vil dit igjen! Har vært der en gang, det ga mersmak! Du har mange gode opplevelser foran deg!

Anne

16 mars, 2017 21:00  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja, jeg ser frem til alt. Alle dager har gode ting ved seg, og de nærmeste tre ukene har mange. Vi har planlagt ganske nøye, den nå voksne ungen og kjæresten hennes. Vi skal mest til Sør-Afrika, og innom Zambia og Zimbabwe for å se en foss. Vi skal til Johannesburg og Cape Town og Krugerparken. Vi skal se på dyr.

16 mars, 2017 21:17  
Blogger EarlGrey sa ...

Så bra at du kunne reise fr.martinsen! Jeg håper du får en fin og innholdsrik tur.

Selv har jeg hatt en drøm om å stå på en gresskledd kolle og kikke ut over Machu Picchu i Peru, helt siden jeg skrev "særoppgave" om inkafolket på barneskolen. Det begynner etter hvert å bli temmelig mange år siden, og siden har jo det å gå "The Inca Trail" blitt verdens største reiseklisjé. Det ble vel såpass mye en stund at de måtte stenge stien i perioder og ellers innføre "kolonnekjøring".

Men drømmen lever visst fortsatt. Kanskje på tide å børste støv av gamle drømmer?

17 mars, 2017 23:10  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja! @EarlGrey - kjør på! Ikke noe å vente på.

Lower East side er også en reiseklisjé, samma. Det er bare for at noen andre liker det samme som deg?

18 mars, 2017 15:17  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden