tirsdag, september 06, 2016

Er det lov

Er det lov å ikke like en bok så godt, og samtidig like to sitater veldig godt? Det er det.

"Vegger, gulv, et rom å legge kroppen i, man må ha sine egne planter, man må ha sine rutiner, det er det som er et liv, er det ikke det som er et liv, jeg vet ikke, er bare en person, kan ikke vite alt."

"Men, planleggingen av bisettelsen. Denne verdigheten vi får, mammaen hans, pappaen hans, jeg. Velger vi den egentlig, eller var den allerede i oss? Kom den til overflaten med døden hans? Alt dette som finnes i mennesker, som aldri blir utløst."

Dette er Marita Hansen på scenen på Uhørt på lanseringsfesten for boka hennes "Og hver morgen våkner jeg". Jeg fulgte både henne og Vidar Haagensen i sosiale medier før de traff hverandre, mens de traff hverandre. Og nå står hun her og snakker om boka hun skrev etter at kjæresten plutselig døde fra henne.

Jeg møtte ingen av dem IRL, som man sier - jeg har problemer med det uttrykket, finner ikke et norsk alternativ fordi jeg ikke helt aksepterer innholdet i begrepet, det voldsomme skillet man tegner opp.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden