søndag, oktober 18, 2009

Hva er det med nettaviser?

Ikke kan de lenke og ikke viser de bilder

Selv når det er åpenbare bildesaker lar de være, som her,
Svenska Dagbladets kultursjef har reist til Jane Austens hjem.

Så spennende, tenkte jeg, det vil jeg se

Og så åpnet jeg artikkelen.

Stefan Eklund skriver om byen Chawton der Jane Austen bodde.
Han forteller at den er en nästan osannolikt vacker liten by.

Men får jeg se eksempler på små välskötta hus, med små välskötta trädgårdar och med enorma gröna ängar?

Nei,
det gjør jeg ikke.



Får jeg se det nyoppussede skrivebordet hennes? Nei, jeg får bare vite at Eklund syns det er svindlande att se det ytterst blygsamma skrivbord
– eller ja, skrivbord, det är runt, knappt en meter i diameter och ser mer ut som något man möjligen ställer en blomkkruka på. Heller ikke museumsshopen får jeg se, som verkligen har ett lustfyllt utbud av Austen-prylar.

Hvilke prylar då?

Eller veien som museumsshopdamen peker ut til Austens bror, der Jane har vandrade ett otal gånger. Eklund har vært på kirkegården og sett graven til moren og søsteren til Jane og i selve kirken der hun selv er begravd.
Men nei, ikke noe av det.

Send meg til Jane Austen-land Svenska Dagbladet,

dere skal få mer enn dette.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden