lørdag, januar 24, 2009

Akkurat nå 44

Jeg rydder på bordet mitt. Hva er det du egentlig har i de haugene, spurte en venninne i går og da kom jeg bare på at det var artikler jeg skulle lese. Men det var også en postlapp med to bøker av Diana Athill, de har jeg vært ute og hentet. Det var et by:larm-program og en almanakk som jeg ryddet sammen med konsertbillettene på hylla, alt det er ting jeg skal gjøre, de hører sammen fant jeg ut.

Det er mer

Men akkurat nå stoppet jeg opp ved Morgenbladet og noe om Arne Næss som Gunnar Breivik forteller om, det er tre år siden sist de to spilte tennis sammen og Arne Næss sa,

"Vi må spille med de kortene vi har på hånden. Nå er det ingen høye kort lenger, stort sett toere og treere, men man må spille dem så godt man kan."

Det er ikke alltid vi har gullkort på hånda i tennis og annet selv om vi ikke er gammel. Det tenker jeg på mens jeg går rundt her og kaster gamle drosjekvitteringer og henger opp vask som har lys farge på klesstativet i foran kommoden. Nå begynner Ukeslutt.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden