onsdag, januar 21, 2009

Hvorfor får jeg ikke lese e-posten?

Dagbladet skriver om den ansatte ved den norske ambassaden i Saudia-Arabia som har sendt en e-post der hun sammenlikner Israels krigshandlinger på Gaza med nazistenes utryddelse av jødene under andre verdenskrig. Jeg ergrer meg over at ikke ordlyden i e-posten er lagt ut som lenke i Dagbladartikkelen, jeg vil gjerne se den selv og danne min egen oppfatning av den. Jeg syns journalister i størst mulig grad bør legge ut underlagsmateriale når det er mulig. E-posten er lagt ut i israelske medier.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Helt enig, spesielt når det gjelder et kjedebrev - det er knappest noen hensyn til avsenderen som motiverer dette unntaket.

21 januar, 2009 13:50  
Anonymous Anonym sa ...

Det virker nesten som artikkelen er skreddersydd for å virke avsky for denne form for sammenligninger. Spesiellt ettersom følgeartikkelen kom med en lang avhandling om hvordan UD personen tydeligvis har misforstått verdenshistorien, for leser du historien slik folka i artikkelen tolker den så blir iallefall dem 40 bildene helt feil.

Men hvorfor kriger dem der nede da? Nei vis oss bildene! La oss se hvor lenge dem klarer å sitte på dem, let the cat out of the hat!

21 januar, 2009 13:56  
Blogger Admin sa ...

Kim: jeg forstår ikke helt at man skal måtte skreddersy og manipulere for å vekke avsky for sånne sammenligninger. Jeg avskyr den slappheten helt av meg selv.

Men jeg vil likevel ha nok info til å kunne gjøre meg opp min egen mening.

21 januar, 2009 14:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Bildene har de lagt ut, noen i alle fall. Og dette er også en passende anledning til å si fra om at jeg tar vekk kommentarer jeg ikke liker, jeg er nemlig påpasselig med hva slags tone de som skriver kommentarer her bidrar med til bloggen..

I dette tilfelle er det måten Dagbladet legger ut noe informasjon men ikke alt vi snakker om..

21 januar, 2009 14:13  
Blogger Arnfinn Pettersen sa ...

Jeg lenker til dem hjemme hos meg:

http://dentvilsommehumanist.blogspot.com/2009/01/ud-ansatt-trenger-voksenopplring.html

21 januar, 2009 14:29  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nå har Dagbladet lagt ut alle fotografiene øverst i artikkelen, men ikke teksten til e-posten altså.

21 januar, 2009 15:06  
Anonymous Anonym sa ...

Kanskje teksten var den som står her?

http://mwcnews.net/content/view/27972/264/

21 januar, 2009 16:10  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kjenner du til hva slags side dette er? Jeg fant ikke ut i farta, tilbake om litt.

21 januar, 2009 16:56  
Blogger fr.martinsen sa ...

Her svarer siden selv på hva den er

21 januar, 2009 19:41  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden