onsdag, januar 14, 2009

Sport: Husarbeide

Jeg tror det kan være stor overføringsverdi i å sammenlikne idrett og husarbeide og når jeg tenker på hvor mange av mine land verdens 2009 rikeste skattepenger som går til at unge gutter skal holde seg tynne slik at de kan fly gjennom luften på magrest og spinklest mulig måte og at de søteste og samtidig muskuløse jentene skal kle seg nakne i avisa for å vise at de også er sexye, de er, de er forbilder,
så tenker jeg at vi må dra mer samfunnsnytte ut av disse folka.

Og husarbeide må vi alle gjøre

Ok, jeg begynner,
du kan fortsette hvis du vil.

Det jeg har tenkt hittil er at sportsfolk
ser ut til å være gode på å fokusere

De snakker jo ikke om annet

Så her må det være noe å hente for den som vil angripe husarbeide på den energiske og tidseffektive måten.
Som om man løp en maraton,
du vet du skal gjennomføre,
du vet du kommer til å gå i kjelleren,
men kom igjen rydd ut av oppvaskmaskinen,
ut med søpla,
pakk inn den gaven,
vann de blomstene,
skrubb vekk det slimet i dusjen,
du har satt av de tre timene etter jobb fredag ettermiddag og du gyver løs, oppgavene fordeles, her skal alle trimmes og trenes, joda du trenger det, joda alle må være med og vi må gjøre det i flokk.

Jeg er mer av den typen som ser på husarbeidet som en intervalltrening. Jeg går og setter på en vaskemaskin,
så går jeg tilbake til skrivebordet og maskinen.
Så er vaskemaskinen ferdig,
da henger jeg opp klærne,
så er jeg litt på facebook.
Etter en stund reiser jeg meg og slår på Ukeslutt, da rydder jeg samtidig ut den bokhaugen som ligger på kjøkkenbenken.
Tar du med deg søpla når du går?!

Systematikere skriver lister over ting som skal gjøres og er like optimistiske som de som melder seg inn på treningsstudio 2. nyttårsdag. Hva mer har vi, kommer ikke på mer,
jeg er sikker på at det er mye mer.

(en haug gamle husarbeidstanker)

1 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg liker Suzy Dahls konklusjon her.

Pass opp for husarbeidssvetten!

21 april, 2009 21:54  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden