torsdag, desember 18, 2008

Hjernen gjør rent til jul

I natt drømte jeg at jeg sto på loftet og så på ting jeg ikke ville ha, ikke ville kaste og nå skulle jeg flytte og det fantes ikke en eneste eske å putte noe i heller. Det skjedde ikke mer i drømmen, den bare fortsatte og fortsatte: Men det er jo ingen esker her engang!

Hva er det hjernen holder på med?

Det er 4-5-6 år siden jeg flytta og den har helt andre og nyere ting å bearbeide. Er det sånn at hjernen gjør julerent, kikker i kroker den ikke har vært på lenge, tar opp følelsen og rister på den:
Er du helt sikker på at du er ferdig med dette?

9 Kommentarer:

Blogger Maria Amelie sa ...

hjernen er så merkelig. kanskje du har sett noen rare filmer eller lest for rare blogger? :-)

18 desember, 2008 17:24  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg har lenge mistenkt at hjernen bruker nettene til å oppsøke fortiden. Jeg drømmer nesten aldri om ting jeg står midt oppe i, eller om mennesker som omgir meg til daglig. Det er alltid masse mennesker i drømmene mine, men de er folk jeg gikk på skole med for mange år siden, eller noen jeg traff tilfeldig på en fest en gang, eller folk jeg har sett på fjernsyn. Jeg føler hjernen min og jeg har en god arbeidsdeling, der jeg tar meg av den daglige driften, mens hjernen bruker natten til å bearbeide fjerne minner og følelser og tilpasse dem til dagens situasjon.

18 desember, 2008 19:13  
Anonymous Anonym sa ...

Det behøver jo ikke å være så direkte tolkning at drømmen handler om flytting. Kanskje det er andre store forandringer du er opptatt av?

Sometimes

18 desember, 2008 23:15  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hvis hjernen skal omskrive vanskelige ting til bilder så syns jeg den kunne velge noe mindre platt, jeg tror jeg må holde fast på de konkrete eskene.

19 desember, 2008 08:30  
Anonymous Anonym sa ...

Drømmene er visst min hjernes rewind-funksjon. Drømmene mine handler alt for ofte om å forandre fortida, ta andre valg, flytte andre steder, gjøre andre ting. Drømmene mine er beviset på at man angrer mer på det man ikke gjorde, enn på det man gjorde?

Uansett; god jul litt i forkant, til en blogg som gir føde! Men hjernen min er tom nå. Tenkt seg ferdig.

19 desember, 2008 09:56  
Anonymous Anonym sa ...

Du skal flytte, men mangel på esker stopper flytteprosessen siden du ikke blir kvitt skrapet.
Du ønsket endring da du flytta , og en ny epoke av livet ventet? Hendelser i din fortid eller deler av din personlighet som du ikke er helt fornøyd med,trenger kanskje å bli sett nærmere på ,eller bli akseptert, jf. skrapet som du ikke blir kvitt ?

Som hobbypsykolog vil jeg si at dette handler nok om at ( jule- ) nissen flytter med på lasset .

Wannabe Freud

19 desember, 2008 12:38  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ånei, jeg har lagt meg åpen for en hobbypsykolog, hva tenkte jeg på..

God jul til deg også, tb. Jeg tenker å bli hengende fast i bloggen de fleste dagene, tror jeg.

19 desember, 2008 13:18  
Blogger Einar sa ...

Håper det ikke er hjernen som melder flytting..

19 desember, 2008 15:28  
Blogger fr.martinsen sa ...

Neida, hjernen skal være med mer.

19 desember, 2008 23:30  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden