mandag, mai 07, 2007

Mer Patti Smith

Her kommer en liten Patti-Smith-medierunde. Først til Aftenpostens telefonintervju med henne i gårsdagens avis, så til siste nummer av Rolling Stone, med lyd.

Prince protesterte mot Patti Smiths bruk

- Er ikke Cobains enke Courtney Love veldig tilbakeholden med å la andre bruke Nirvana-materialet på noen som helst måte?

- Vel, sannheten er at det ikke er lov, sånn rent juridisk, å holde på slik jeg gjør. Prince ville jo stoppe meg da jeg hadde lagt til et bibelvers i hans "When Doves Cry". Jeg hadde også problemer med forvalterne av Jimi Hendrix' arv da jeg la inn nye tekstbrokker i en av hans låter. Men jeg hadde ingen problemer med Courtney. Vi har møttes et par ganger. Jeg har inntrykk av at hun liker det jeg driver med.

- Skjønner du dem som reagerer negativt på din ekstratekst?

- Jeg kunne forstått det bedre hvis de trodde jeg ville endre teksten. Men jeg endrer jo ingenting, jeg improviserer med ord, som en slags saksofonsolo, om du vil. Jeg ble veldig overrasket da Prince protesterte. Men sånn er nå engang loven. Vil de, så kan de.

Her er resten av intervjuet i Aftenposten.

Og vedlegget der det kommer frem at journalisten forbauses av at en 60-åring benytter de moderne hjelpemidlene e-posten og youtube.

Rolling Stone-intervju med Patti Smith, med lyd, lett å høre på.

Og her er min egen skuffelse over den siste plata hennes.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden