lørdag, mars 31, 2007

Akkurat nå 14

Til livet hører det mange små konkrete ting.

Før, da jeg hadde et lite barn var det fler av dem:
Tømme støvler for vårsand, vaske spaden og bøtte sånn at de ble fine, kjøpe en ny ball, gå ut med søpla, sette ny strikk i skjørtet, lage fletter, pakke gaven inn i prinsessepapir og knyte rundt med en godteri i tråden. Ta seg sammen og gå på loftet og lete etter rokkeringen. Lese avisa og drikke te. Ta en kikk i blomsterbedet.

I dag har jeg gått til St.Hanshaugen og kjøpt blomster og satt dem ned i potter. Jeg har hengt det våte sengetøyet ut for at det skal bli god utelukt i det. Sånn ser en av løkplantene ut.


Jeg har sådd 4 tomatfrø,
jeg har kjøpt aviser og koteletter og rosépeppersaus og vin.

Jeg har oppdaget at Antony spiller på Lillehammer. Irritere seg over at aviser ikke lenker bedre ut av artiklene sine, nei jeg tror ikke det lønner seg på lang sikt å prøve å tvinge lesere til å være et par klikk inne i avisa. Jeg fant bare at han skal synge på Dalhalla i Sverige.
Men Marianne Natvig har i alle fall skrevet om Antony Hegarty.

Jeg har gått ut med søpla, og holder på å lese avisene. Stakkars Tromsø tror de har fått OL alt og at alle uansett kommer til å reise dit de neste 3-4 årene, VG tror jeg vil være nullskatteyter, toskene. Hvorfor skulle jeg det?

Leonard Cohen var altfor høflig mot den norske Halleluja-sangen, men hva skulle han si, han er en dannet mann og var her for å selge plater for kjæresten sin.

Det er ikke mer, foreløpig.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Jeg var kanskje ikke den eneste som ikke fant Cohens Hallelujah-uttalelse helt troverdig.

31 mars, 2007 17:10  
Blogger fr.martinsen sa ...

Cohen kan ta seg jobb som informasjonssjef han, for alle som har det vanskelig: Posten, SAS, Djupedal, Valla.

31 mars, 2007 17:29  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kvarme,

31 mars, 2007 17:29  
Blogger Anja sa ...

Jeg får igjen alt for mye penger på skatten i år. Ikke at jeg ikke er glad for det -- jeg er alltid blakk, men nå er jo pengene borte, og jeg overlevde. De kunne brukt dem til noe fint.

31 mars, 2007 18:50  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kvarme og Djupedal mener du?

31 mars, 2007 19:16  
Blogger Anja sa ...

Jeg har forstått det slik at jeg ikke kan øremerke skatten min, så de også. :) Men helst noen andre, kanskje. Nå blir det nok til at jeg bruker dem og kjøper meg kamera eller noe lignende dill.

31 mars, 2007 23:24  
Blogger Katrine K sa ...

I dag pakket jeg ned vinterstøvlene i kjelleren og vasket sykkelen min.

Så Cohen igår jeg også og tenkte mitt, men han ville vel bare være hyggelig...

31 mars, 2007 23:39  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja nå forstår jeg jo. STATEN kunne brukt skatten til noe fint. Jepp. Det kunne den.

31 mars, 2007 23:53  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det hadde vært forfriskende om Cohen sa at han syns den var dritdårlig og at han hadde blitt skikkelig sur da han hørte den.

01 april, 2007 09:04  
Blogger Katrine K sa ...

Hehe, det hadde vært veldig forfriskenede ...

01 april, 2007 15:29  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden