tirsdag, februar 27, 2007

Portishead spilte live

Det var i går kveld på en liten bar i Bristol, det er to år siden sist.
Det har vært snakk om innspilling av en ny plate i et par år,
og det er ti år siden forrige.

Adrian Utley og Geoff Barrow fra trioen Portishead spilte i baren, dvs, slik jeg forstår det så var Geoff dj der, så spilte de to noe live.

Etter noen coverlåter begynte de på Wandering Stars, og Geoff tok opp mik-en og spurte om det var noen der som kunne synge,
og så kom Beth Gibbons opp på scenen. Hun hadde betalt i døra,
de kjente henne ikke igjen.

De spilte to sanger, den andre var så ny at den ikke har fått navn. Det skriver Geoff Barrow på MySpace-siden til Portishead i dag.

Grumpyman tok bilder.

Av googlinga på Portishead i ettermiddag har jeg nå lært at Portishead også er et sted utenfor Bristol og at Portishead var eksponenter for trip-hop,
the Bristol sound

Jeg tror denne saken opprinnelig kom fra GrumpyMan, men jeg fikk ikke opp siden hans.
Den er referert til på Pitchfork.



En gammel Beth Gibbons-favoritt, Mysteries.

God knows how I adore life
When the wind turns on the shore lies another day
I cannot ask for more
And when the timebell blows my heart
and I have scored a better day
well nobody made this war of mine

og flere vers

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hva du får med deg fr.martinsen!

Jeg fikk helt klump i magen da jeg leste det. Hadde nesten glemt dem...tror ikke de har gitt lyd i stua mi på et par år....og jeg fikk lettere panikk da jeg ikke fant skiva til Beth Gibbons og Rustin Man...."Out of Season" (en søster som ikke prioriterer alfabetisering på besøk i cd-samlingen...hrmpfff")...men nå skingrer Beth stillferdig og vemodig her hos meg.

28 februar, 2007 01:52  
Blogger fr.martinsen sa ...

Og nå går Beth Gibbons vemodig rundt her også.

Jeg husker den natta jeg oppdaget Portishead, i et hjørne i forsamlingshuset i Maridalen, det var tider.

28 februar, 2007 17:28  
Blogger Don Martin sa ...

Shit det er fett

28 februar, 2007 21:13  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja!

28 februar, 2007 22:02  
Anonymous Anonym sa ...

Portishead. Sukk. De er vidunderlige. Her har de vært en favoritt i over ti år nå.

01 mars, 2007 23:21  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden