søndag, november 19, 2006

Men jeg er jo spent!

Tordenbloggen 2006, en cup blant 128 blogger.

Jeg trodde ikke jeg skulle bry meg om det. Men så kjente jeg en liten bekymring: skal ingen nominere meg engang? Det tok en stund,
jeg ble nominert. I morgen begynner cupen.

Og nå, uæhh, jeg gikk inn og hørte podcasten der de første 8 blir trukket ut av Hjorten og der var jeg!

Det betyr at mitt øyeblikk er i morgen, mandag. Hvis du har lyst til å stemme på min blogg kan du gjøre det i ett døgn fremover fra i 7-8-tida i morgen tidlig.

Du kan stemme på meg og 3 andre, 4 av 8 går videre til neste runde.

De andre nominerte sammen med meg er:

AnneKake, som er den jeg sikkert skal stemme på, leser henne fast
Eskil røler, leser ham innimellom, har denne morsomme posten
Victoria
Fred Ut
Gi et lite vink
Mimir
Weird Stuff
og så meg

Hjorten tror Eskil er sikker, og at:
- Fred ut kan klare seg bra", fr.martinsen har en god mulighet, og så blir det tett løp, kanskje Mimir.

Jeg tror på Anne Kake jeg da, og de revolusjonære røstene (Mimir) pleier å være gode til å verve.

Ekstra

Da Hjorten trakk ut de 8 i podcasten var han usikker på om han skal si frøken eller fru om fr.martinsen.

La meg oppklare, fr. er en offentlig betegnelse, en nøytral oppfinnelse fra noen år tilbake, for å kunne tiltale kvinner skriftlig på samme måte som menn, om menn sier man jo herr
(eller det gjør man jo IKKE, men samma) uavhengig av om vedkommende herr er gift eller ikke.

Jeg har alltid likt tanken på dette fr.
Hva faen, er det ikke det samme for deg, offentlig brevmann, om jeg er gift eller ikke? Om jeg er tatt? Om jeg er jomfru? Har hatt sex? Ja så aggresiv kan jeg faktisk bli innimellom.

Dessverre er det ingen offentlig brevmann som bryr seg om hva jeg er, det er det bare utenlandske flyselskaper som spør,
så jeg får kalle meg det selv.

Jeg uttaler det inni hodet mitt som i FR.David,
hvis du husker henne, hun med Words.

Siste:

Det er jo helt fantastisk, jeg skulle legge inn en wiki her på henne, og den sier at FR er mann! En pitcha mann. Overraskelse. Men det gjør egentlig poenget mitt bedre, he he.

12 Kommentarer:

Blogger Unknown sa ...

Grattis! Jeg hadde aldri tidligere hørt om Tordenbloggen før jeg tok en tur innom Sonitus, leste posten og hørte på podcasten. Dette er jo grusomt spennende!

19 november, 2006 20:06  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja det er nettopp det det er!
Plutselig kjente jeg det.

Og hvis du er spent nå, vent til din tur til å være med i en 8-gjeng kommer...

19 november, 2006 21:04  
Anonymous Anonym sa ...

Du er ikke noe morsom å komme på gruppe med. Jeg hadde virkelig håpet på en analfabet skapning med konsentrasjonsvansker, men den gang ei. Sukk.
På den annen side er det kanskje ikke så ille å bli slått ut av så gode bloggere, heller:)

19 november, 2006 21:52  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk!
Pent sagt.
Jeg tror du kan komme i skumlere gjeng enn meg, jeg har nesten ikke heiagjeng.

19 november, 2006 22:41  
Blogger Einar sa ...

Jeg skal definitivt stemme på deg, hele veien inn.

Oppdaget at jeg selv er nominert faktisk. Positiv overraskelse, ligger jo en anerkjennelse i det også. Men jeg tipper jeg ryker i første runde for det.

19 november, 2006 22:45  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja.
Mistet jeg all kred nå kanskje?

20 november, 2006 16:17  
Anonymous Anonym sa ...

hjorten var ikke helt stø på uttale av mitt navn heller, det skal være sagt. mista liksom litt av sufiksbetydninga si. søringer har en lei tendens til å legge trykket på kake, og ikke anne, som er det korrekte.

uansett, takk for pene ord i bloggen din, og lykke til!:)

20 november, 2006 20:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ha ha, nå som jeg akkurat skrev ny post om at jeg angrer på at jeg anbefalte deg..!

Mener du AnneKake som i Anne-dukke?
(som var en klassikerdukke da jeg var barn).

Eller Annedokka som det heter på nordnorsk.

20 november, 2006 22:11  
Blogger i1277 sa ...

Heier. Og morsomt med FR David. Det er faktisk den aller første popsangen jeg kan huske at jeg likte, jeg har et konkret minne fra der vi bodde dengang, 200 meter nedi gaten her, om at jeg spurte stesøster hva "words" betydde. Om det var mann eller dame tror jeg ikke jeg spurte om.

20 november, 2006 23:22  
Anonymous Anonym sa ...

hehe, det er komisk. komkurranseinstinkten er ingenting å kimse med.

nei, mener annekake som i pannekake. det er jo ingen som legger trykket sist når de sier pannekake. eller sjokoladekake eller marsipankake.

20 november, 2006 23:30  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja det blir som i Annedukke tror jeg, men sånn ja, Annekake ja,

20 november, 2006 23:37  
Blogger Einar sa ...

Annekake: Hvis du hadde skrevet "Andekake", så hadde du i hvert fall vært sikret den ønskede uttalen, men prisen er kanskje i høyeste laget..

21 november, 2006 18:48  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden