lørdag, november 18, 2006

Akkurat nå 3

Lørdag, 18:20

Jeg sitter i stua, mitt lille gull steker rislapper til hun skal på jobb i kveld, vi hører på Louis Arstrong som synger Winter Wonderland,
gullet har kjøpt trippel juleplate.



Sånn ser det ut på bordet. Vi har gått i byen og handlet julehandling, derfor er jeg full av deilig julestemning. Det var så rart i byen i formiddag, kanskje fordi det småregnet eller hva det var, det var nesten ikke folk i butikkene, og mildt, fortsatt er det 8 grader ute og klokka er over 18.

Det pene julegodteriet er kjøpt inn, og juleteen er i koppen, og de lysene som du kan se under her er tent på, med sånn ordentlig julerød farge.

For meg er julestemning er deilig vemodig, jazzete følelse, som når Eartha Kitt synger Santa Baby. Som når noen sitter ved peisen og leser avisen og kikker opp av og til og smiler.

Jeg vet at mange har helt andre følelser av stress og press, men mine er rolige og gode. Og derfor var det fint å hente frem the christmas spirit i ettermiddag.

Nå skal jeg pakke inn noen julegaver og henge opp kalendergaver, men før det skal jeg blogge om Sally Mann-filmen jeg så på Cinemateket i ettermiddag.



Akkurat nå 2

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden