tirsdag, januar 27, 2015

Men

Jeg vil høre på den siste Bjørk-plata. Den fins bare i iTunes foreløpig. Det er flere år siden jeg tenkte på iTunes. Jeg laster iTunes ned til pc-en.

Leter rundt etter stedet der jeg kan kjøpe plata, finner ikke. Kommer på etter litt at jeg jo må gå til nedlastninger på datamaskinområdet og "åpne" programmet jeg har lastet ned. Ok. Det kommer ingen beskjed til meg om at det må gjøres, man må vite det fra før. Jeg kan ikke fordra det innforståtte med dette.

Jeg går og åpner og da får jeg beskjed om at jeg har lastet ned feil type. Jeg må laste ned noe som begynner med 64 i stedet. Jeg trykker på knappen for å få gjort dette. Det kommer opp en side med mange produkter jeg kan laste ned, men ikke noe som sier 64. Jeg kan bla gjennom for å lete etter riktig produkt hvis jeg vil.

Nå er jeg lei. Nå mister jeg tålmodigheten. Men ok, la meg bla da. Jeg blar og jeg trykker på at jeg leter etter iTunes for bærbare maskiner. Det kommer bare mac-bærbare opp. Hvordan var det, funker iTunes bare på Apple-produkter? Husker ikke. Ja, sånn var det kanskje. Hvorfor sier de ikke det med en gang da. Er det flaut å fortelle dette? Nei, sier jeg.

Når operasjoner som dette, som ansees som enkle kan gjøre meg så forvirret og irritert, hvordan ser ikke denne verdenen ut for mamma, som trøstig gir seg av sted på internett og oftere enn meg får beskjeder hun ikke klarer å dekode.

Jeg er så irritert at jeg ikke gidder ta frem frem iPaden jeg har, som ligger som en krise-dings i vinduskarmen på soverommet.

Jeg ville bare høre på den nye Bjørk-plata.

5 Kommentarer:

Blogger petit sa ...

Hmm, jeg sjekket nærmere på mitt nye nettbrett, julegave, og ser at iTunes i alle fall skal fungere på PC... det ser ikke ut som om det er noen vits i at jeg prøver på et Samsung nettbrett, ellers skulle jeg ha testet det ut nå.... ☺

27 januar, 2015 22:56  
Anonymous Anonym sa ...

Dette kunne sees som en kommentar til planen om at alle journalistene i NRK skal kjøpe inn musikken selv i fremtiden, og at musikkompetansen (også innkjøpskompetansen) ikke sees på som viktig eller effektiv å beholde..

_n

28 januar, 2015 10:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det skal det ja, petit? Hm.

29 januar, 2015 00:02  
Anonymous Hjorthen sa ...

iTunes er djevelens verk

20 februar, 2015 03:19  
Anonymous tb sa ...

https://www.youtube.com/watch?v=noGpkr4LizM

27 februar, 2015 08:54  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden