torsdag, januar 26, 2012

Streaming, kom igjen

Jeg maser stadig på at kulturinstitusjoner med foredrag og diskusjoner og talks må ha ambisjoner om å tilby stoffet sitt til et adskillig større publikum enn det de får inn i salen, Fritt Ord f.eks med utsolgt Litteraturhus.

Vil de ikke gi folk på Rena sjansen?

Det gjør meg trist å være tilstede på noe som er lukket inne i et ganske lite rom når jeg vet folk mange andre steder i verden ville like å kikke inn dit hvis de hadde sjansen.

Og hadde jeg bare vært på plass for et par dager siden ville jeg sett på direktestrømmen av Alain de Botton og Grayson Perry som snakket om verden og om vi trenger religion.

Men: Siste! siste!

Idet jeg skulle finne den siste setningen om Alain de Botton og den nye boka hans så ser jeg at han er på foredragsturné, blikket mitt sklir nedover datoer i England og Australia før jeg ser at oh! ah! Han snakker i New York akkurat når jeg er der. Og nå har jeg ringt og kjøpt billett. Yes.


Jeg har lest Alain de Botton før
Men bildet over er av Grayson Perry, han har jeg også vært innom før, og det kommer nok en ny post om ham etterhvert for jeg fikk nylig en bok om ham. Det er hauger av uleste bøker som jeg vil lese. Det er en god ting.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden