søndag, juni 12, 2011

Annika Norlin

Jeg har sakket etter på musikk

Selv med mitt vanlige ganske avslappede oppdagertempo har jeg blitt hengende bakpå så lenge at noen kunne mene jeg burde bryte, men nei. Det gjelder å ikke glemme å finne nye gleder. Derfor ble jeg glad da jeg hørte på radioen for en uke siden eller så og de (Kulturhuset på P2 kanskje) hadde Annika Norlin i studio.

Jeg likte tekstene og jeg likte henne og måten hun snakket på.
Är du fortfarande arg?
Sammen med Anna Järvinen i en Robyncover


Et videointervju der Annika Norlin forteller at hun ofte føler seg sånn som at man ikke har lyst til å gå på fest men så må hun ha konsert likevel og at hun har funnet noen triks som hjelper, og så spør ikke journalisten hvilke de er! og hun peker på konsekvenser av at det er unge menn-stil på turné og etter det blir journalisten bare uinteressant.


Jeg kom på henne i dag igjen, og godt var det, da jeg leste at svenske Grammis slutter med kjønnsdelte kategorier og at Annika Norlin hadde tatt opp saken. Jeg håper Spellmannsprisen hører på Grammis og Susanne Sundfør og tar etter.

Alt dette for at jeg ikke skal glemme henne igjen og for at du skal få sjansen til å oppdage henne også. Men for faen, du hørte henne før første singelen kom ut hæ?

Hun er forresten en av de pene, hyggelige som kan alt, hun gjør stor suksess som musiker men studerer egentlig psykologi etter at hun hadde gjort karriere som journalist. Hun har gitt ut en eneste novelle, men den fikk en pris. Du kan lese selv på wikipedia.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden