lørdag, juni 04, 2011

kim hiortøi

Musikkens dag på grønland
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Livets valg er viktigere enn husarbeid, synes eg


mamma

05 juni, 2011 00:02  
Blogger fr.martinsen sa ...

Enig i det.

Dette var twittermeldinga som antakelig fikk mamma til å skrive meldinga over:

"Jeg sitter i bakgården på Olaf Ryes plass og tenker over livet. Det er alltid valg å vurdere, nesten som med husarbeide."

Det jeg tenkte på var at livets valg kommer like ofte som husarbeide.

Akkurat som husarbeide bare gjentar seg og aldri gir seg, støv og oppvask fortsetter kontinuerlig så er valgene vi kan gjøre i livet stadige: Skal jeg gå på jobben idag? Skal jeg leve i dag også? Skal jeg fortsette å ikke røyke i dag?

Så, ja. Alt det er jo viktigere enn husarbeide. Men i dag har jeg vasket vinduer og gulv og lakener. Det er fint også.

05 juni, 2011 00:21  
Anonymous Anonym sa ...

Ja det var slik du mente. Ja det er sant. Valgene står i kø fra morra til kveld hver dag.
Mange blir øyeblikksbestemt og noen nøyere gjennomtenkt. Men hvilke gir beste gevinst er nesten en umulighet og finne ut av.

mamma

05 juni, 2011 01:14  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden