mandag, desember 20, 2010

Her er det


Her er det jeg skal bo i tre uker til, inn den smale døra mellom neglesalongen og Lucien. Det er sånne neglesalonger overalt syns jeg, oftere enn frisører. Folk legger seg i de stolene som du kan se gjennom vinduet og blir kost på underarmene og vasket på føttene og antakelig lakket på neglene. Klikk på bildet så kan du se det enda større.


Vis større kart
Her er det, i krysset 1 avenue/1. street, rett ved M-en som markerer t-banestoppet over Houston street, rett ved alt. Vi leier en liten leilighet for en måned, en stue med sofa, og en tv vi enda ikke har prøvd, en sovehems, en kjøkkenkrok og bad.

Han vi leier av skal få ha sine fotografiske detaljer for seg selv, men det slår meg hvor lite lik denne leiligheten er den typiske norske for tiden, i alle fall slik de ser ut i boligannonsene som henger i meglervinduene på Grünerløkka, der alt er hvitt, likt, luft og IKEA.

Her er funksjon mer fremtredende enn hva som passer sammen og i den lille leiligheten er det små skap og skuffesystemer satt opp der det fins en plass for det. Og kroker, det er kroker alle steder og når jeg kommer hjem skal jeg henge opp kroker og knagger og spiker flere steder sånn at flere ting kan få henge.


Leiligheten er lite lik klisjebildet mitt av en New York-leilighet også. Bare en slik detalj er på plass, sykkelen som henger på krok i stua. Og orket til å bære den opp to trapper som den under.

2 Kommentarer:

Blogger gro sa ...

Kjekt å lese om NY-ferien din! Min samboer og jeg skal tilbringe påsken i samme by i slutten av april og leter nå etter overnatting. Var det på Craig's List du fant denne leiligheten? Fornøyd?

Ha en fortsatt fin ferie!

Hilsen Gro Elin Hansen

02 januar, 2011 12:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Å, april er nok flott værmessig. Jeg har ikke prøvd Craigs List, denne var gjennom bekjente. Hvis du er interessert i fler tips finner du poster jeg skrev sist jeg var her, november 2009, der beskriver jeg også et rimelig og godt beliggende hotell, Hotel17.

02 januar, 2011 18:16  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden