torsdag, desember 16, 2010

Jeg fant!

Jeg var på MoMa i dag, fin tur og det beste, blant kjøkkenutstilling og sosial arkitektur, var en utstilling om fotografer som også er kvinner. Det var mange fine gjensyn med fotografer jeg kjenner fra før, Diane Arbus, Imogen Cunningham, Nan Goldin, Julia Margaret Cameron, Dorothea Lange, Cindy Sherman, Sally Mann. Men så fant jeg to nye også, for meg nye that is.


Mary E. Frey lagde serien Real Life Dramas i perioden 1984-1987. Dette må da være tidlig for denne stilen? Det minner meg i alle fall om ting jeg har sett seinere. Klikk på denne lenka, her går serien i lysbildeshow.

Mary Frey received her MFA from Yale University in 1979 and is currently a professor of photography at the Hartford Art School, mer bio her


Og så var det Alex Prager. Dette er ikke da, det er nå, sa jeg til han jeg så utstillingen sammen med. Men hvordan vet jeg det?


Her er de fotografiene av Alex Prager som hang på MoMa.
Og hva fant jeg ikke mer, på fredag skal hun være med i en snakk der og dit kan jeg ta meg.
Alex Prager er på Twitter


Og så var det rumpe-tapeten til Yoko Ono som hang ute i gangen, den må også med. Selv om fotografiet er elendig slik at konturene og rumpeporene ikke syns, dere får nesten forestille dere resten selv.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden