torsdag, november 05, 2009

En idé

Alle steder med trafikklys kunne hatt skilt i hvert hjørne av krysset som anga om man var i den nordøstlige delen av krysset, eller den sørvestlige.

Engelsk standard NE, NW, SE, SW, lett

Det er ikke lett når man kommer opp av en T-banestasjon og det ikke er bakker eller kirketårn å orientere seg etter.
Dette er første gangen jeg har savnet det gamle skolekompasset mitt. Jeg diskuterte dette med en kvinne som spurte med om veien i Prince Street, vi var enige om at det er en super idé.

2 Kommentarer:

Anonymous HanneLK sa ...

En super ide! Jeg kan bli retningsforvirra til tider, men nå har jeg kompass på Iphonen!

10 november, 2009 19:20  
Blogger fr.martinsen sa ...

1-0 til iphone. Lurer på hvor kompasset mitt er. Jeg kunne gått med det som et smykke.

Til slutt på reisen skjønte jeg også hvor urimelig jeg hadde tenkt når jeg så på kartet mitt over Manhattan. Jeg hadde tatt det for gitt at venstre var vest, opp var nord. Men hvorfor skulle Manhattan legge seg i en nøyaktig nord-sør-posisjon, dårlig tenking.

11 november, 2009 20:08  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden