søndag, oktober 25, 2009

regne, regne, tenke

- Så, har dere folk som bor her på hotellet permanent?
sa jeg til den hyggelige resepsjonsmannen.

Det så sånn ut nemlig på hun gamle på naborommet mitt med langt løst hår og morgenkåpe på vei til badet om morran, jeg kastet et blikk inn på rommet hennes og der hang det fotografier på veggen.

Kan jeg også bo her litt lenge?

Da lærte jeg at i New York får ingen bo mer enn 30 dager på et hotellrom for da utløses retten til å få bo der permanent.
Men hva med hun som bor her da, dette hotellet er jo gammelt?
40 år. Dvs damen med det lang løse håret bodde her for mer enn 40 år siden da de satte i gang med Hotel 17.

But I can give you a discount

Så, det han tilbød meg for 30 dager var 99 dollar + skatt pr natt.
Så hva er skatten når fullpris på 120 dollar koster 141.20 til sammen, ikke så godt å si, for det er prosent + en liten ekstra sum tror jeg. Men roughly 120 dollar pr natt for en person. Ganger 30 ganger 6.
For tiden koster det ca 21.600 kr for enkeltrom i en mnd.
Eller for dobbeltrom, 125 dollar + skatt.
Det blir bare 25.200 for to stk, altså 12.600 pr pers pr mnd.

I kveld var perioden min på Manhattan over, nå er jeg tilbake med å leie rom privat i Brooklyn. Men regnestykket over er ikke så verst. Får vel navngi en ny konto vel.

2 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Den var til dere også denne.

25 oktober, 2009 18:39  
Blogger fr.martinsen sa ...

Vi regner på flybillettene, vi forteller hverandre at vi fikk den for 3.800 og ikke 4.300, men saken er jo at det er hotellprisene som drar. Vi forteller hverandre at det ikke går å få hotell under 1000 i new york, det stemmer ikke.

Det stemmer ikke slik slike historier aldri stemmer.

26 oktober, 2009 04:35  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden