lørdag, oktober 24, 2009

En utflukt

Fordi jeg lett blir engstelig for at noe skal oppstå, at jeg kommer opp til kirka mandag og så skal noen si, nei de billettene, de skulle du jo ha hentet på kirkekontoret nede i byen, så tenkte jeg det var tryggest å dra opp til Cathedral of St.John the Divine i dag og undersøke forholdene.

Og det er jo en reise i seg selv, å ta T-bane og spørre seg frem til riktig buss hos tobakksbutikken på hjørnet på 110-gaten og snakke med bussjåføren med de kjempelange hvite neglene om hvor jeg skal gå av og så se katedralen, svær.


Lang og dyp og med glassmalerier og søyler og i dag nesten uten stoler.
På gulvet støttet til hver sin søyle satt 3 kunststudenter og tegnet, læreren gikk rundt. Det var en fin følelse å stå i den nesten tomme kirka og langt der foran øvde kirkesymfoniorkesteret i hverdagsklærne sine og vi var 15 stk som så satt og hørte på, jeg rett under prekestolen. Lyden hørtes så mektig ut, etterklangen var mange sekunder, 15? Kan det stemme?
En kar hadde bok med, hyggelig idé, kanskje jeg skal tenke nytt om hvor lesingen min skal foregå.


Rett over gata lå jo Hungarian Pastry Shop (folkeuenighet i kommentarfeltet om hvordan stedet skal bedømmes, vittig) som jeg rev utklipp fra avisa for flere år siden fordi det så hyggelig ut og er et sted man kan sitte med kaffen sin lenge uten å kjøpe noe mer, studenter med lekser og folk med bok. Jeg satt med en Wien-kaffe, dvs med krem, og tiramisu.

Begge bildene har jeg hentet fra nettet. Det går ikke å dra ut med kamera/pc hver dag, for tungt.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden