lørdag, november 15, 2008

blogger follow?

Orker noen forklare meg hvordan det systemet virker?

11 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Ingen med erfaring fra blogspotblogger? Når jeg logger meg inn for å skrive får jeg beskjed om hvem som følger meg. Må jeg virkelig lese den engelske bruksanvisningen og tenke selv? Er dette et rss-system?

16 november, 2008 09:57  
Blogger Smilla sa ...

Hei fr. martinsen! Det er en egen gadget som heter followers. Du må evt legge til denne for å få de på siden din. Men det var kanskje ikke det du lurte på?

16 november, 2008 10:19  
Blogger fr.martinsen sa ...

Joda, jeg lurte på alt. Hva er poenget for den som følger, er det som å få oppdateringer i en annen rss-leser? Hva er poenget for meg, å vise hvem som følger meg på siden min? Hvilke andre poenger fins?

16 november, 2008 12:33  
Blogger Einar sa ...

Den fungerer som en vanlig rss-feed, bare med den forskjellen at alle vet hvem som følger.
Jeg fulgte en blogg gjennom "blogger follow" og da kom det en link til meg på den bloggen.
Dvs jeg tror den fungere best hvis begge blogger på blogspot.

16 november, 2008 15:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk. Jeg prøvde å følge deg, men det ble dumt fordi det som syntes av meg er bare at profilen min er lukket og noen av bloggene mine. Og det så teit ut så jeg tok det vekk igjen. Jeg har f.eks opprettet noen blogger bare for å bruke den i en enkelt post..

16 november, 2008 21:07  
Blogger Einar sa ...

Fr.martinsen, det går an å sjule blogger fra profilen. Jeg har to blogger som er passordbeskyttet og de to har jeg sjult fra profilen.
Bare et tips.

16 november, 2008 21:34  
Blogger fr.martinsen sa ...

Sånn ja, nå fikk jeg tatt vekk den jeg hadde glemt, takk.

Men jeg skulle ønske jeg kunne skifte sånn at man kom til sida mi, ikke den tåpelige profilen når man klikker på meg. Jeg tror det er sånn innimellom når jeg legger kommentar hos noen også.

17 november, 2008 08:04  
Blogger Blogger sa ...

Jeg er fryktelig ny på dette og det er mulig du vet ALT om det jeg nå er i ferd med å skrive, men tar sjansen. Hvis ikke har jeg bare blitt kvitt litt skrivekløe :-)

Etter å ha lest noen innlegg av deg fr. martinsen, har jeg nå bestemt meg for å følge bloggen din. Det jeg nå gjør er at jeg kopierer bloggadressen din, går til min egen "oversikt", og der går jeg til "blogger jeg følger" og "legg til", og der limer jeg inn adressen din. For hvert innlegg du da skriver så kommer det opp hos meg, på min "oversiktsside". Ergo kan jeg "følge med i tiden" som det så fint heter, da siden din alltid vil være lett tilgjengelig for meg.

Skal si fra hvordan det går, om jeg kommer til siden din eller profilen, eller ikke til noen ting...

18 november, 2008 08:37  
Blogger Blogger sa ...

10 points til Vivi's verden....

Jeg har nå direkte tilgang til din side - og ikke til profilen din. Jeg ser imidlertid at jeg ikke har dukket opp som en "følger" i din blogg, men kanskje den funksjonen trenger litt tid på å "oppdatere seg"????

Ha en fortsatt fin dag, og jeg gleder meg nå til å få jevnlige oppdateringer fra en skrivende feminist med sykkelhjelm på hodet :-)

18 november, 2008 08:44  
Blogger AstridVU sa ...

Ser du har fått masse informasjon, så da vet du kanskje det du vil vite? Hvis du vil vite ENDA mer ;), så kan jeg opplyse om at når du har klikket for at du ønsker å følge en bestemt blogg, så legger den seg under 'blogger jeg følger' i 'oversikt' på dashbordet til blogger. Men i tillegg så legger den seg inn i Google Reader, så hvis du bruker den til å rss-lese andre blogger, så vil disse blogspot-bloggene du er en 'follower' av, legge seg i en egen fin mappe i leseren din. Just so you know ... :)

24 november, 2008 09:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk. Hva er egentlig poenget med å ha den liggende på dashbordet og ikke bare på google reader?

25 november, 2008 03:04  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden