torsdag, mars 20, 2008

Noen ganger, googletreff

Noen ganger forteller googletreffene mine en nyhet før nyheten er ute. Siden i går har det tikket inn med treff på siden min fra googlesøket "knut schreiner syk".

Og nå skriver Dagbladet, og siden til Turboneger, at han er alvorlig syk. Det var trist å høre.

Det er en rar effekt av googletreff det der. En del ganger ser jeg at det kommer inn mange treff fra google på noe jeg har skrevet om før. Men det har åpenbart skjedd noe nytt i saken og jeg er ikke i stand til å finne ut av hva det er, er det et radioprogram, er det en artikkel jeg ikke har lest? Jeg vet ikke.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Det var da for j....., Norges beste band med Norges og kanskje en av de alle kuleste gitarister i "the whole f. world" alvorlig syk. Hva er det de mener med "alvorlig syk"??? Faen at de ikke kan si det rett ut... Jeg for min del tenker kreft med en gang! Kan det være så ille??? Siden de sier det på den måten mener jeg??? Ønsker deg god bedring uansett hva det måtte være, vi trenger slike som deg!!! Fra en vanlig arbeider.

20 mars, 2008 16:38  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg tenker som deg at det er fryktelig trist.

Når mediene skriver "alvorlig syk" er det gjerne kreft eller noe som er like alvorlig og det er også et "kodeord" for at det er en sykdom som er potensielt livstruende.

Men jeg tror nok jeg mener at det er greit at detaljene får bli private, så lenge Knut Schreiner ikke selv melder noe mer nøyaktig på Turbonegersiden.

20 mars, 2008 16:47  
Blogger Unknown sa ...

Jeg har også fått googletreff på nyheter som enda ikke er det og som har vært under utarbeidelse. En gang fikk jeg et treff på en halvskrevet VG-sak med en notis (fra desken?) til journalisten om at saken ennå ikke var klar.

Det er trist med KS. Jeg tror også at det er noe livstruende. Men jeg behøver ikke vite akkurat hva det er, hvis KS ikke vil det.

21 mars, 2008 21:17  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nei jeg behøver heller ikke det. Det er et soleklart personlig valg.

Likevel er det noe med dette, at en kjent person kanskje representerer oss i vår frykt for sykdom, vårt ønske om å lese hvilke muligheter man har når man skal forholde seg til alvorlig sykdom.

Men slike saker er skrevet så dårlig som regel i avisene, dessverre.

Jeg forsøkte å si noe om det i denne posten.

21 mars, 2008 22:52  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden