tirsdag, juli 03, 2007

Magesekken min

Magen min er blitt lysebrun i dag for første gang i sitt liv (huden).
Det er fint å se på. Men det var magesekken jeg ville si noe om. Magesekken min er ikke innstilt på spanske tider.


De kødder ikke når de sier at de spiser sen middag her,
i dag skjønte jeg at det åpner jo ikke med middagssalg før 21.00,
det er derfor jeg har spist tapas til middag disse dagene, for det får man når som helst.

Min magesekk er nemlig en 8-16-magesekk,
og jeg spiser middag rett etter jobb, sånn er mitt nordiske jeg,
ikke det minste kontinentalt.


Dette er den beste pølsen jeg har spist, og jeg har spist mange ulike pølser i flere land, Spania også. De har den på, javisst stamstedet, enhver som er et fremmed sted en par-tre dager skaffer seg stam-litt-avhvert, og vi har et spise-drikke-sted.

Vi prøvde oss på nabobaren men da begynte de med at begge måtte bestille to tapas-tallerkener, hva er det slags regel da. Uff.
Da gikk vi jo et annet sted.

Dette er fisk. Og det ser ikke godt ut men ting skal prøves.
Og den fisken var ny i min munn.

Vi så en ved-fyrt kylling-grille-maskin, det er helt sant. Vedpinnene (ikke grillkull engang) er satt opp som en vegg bak de stengene som snurrer kyllingen rundt og rundt.

Se filmsnutten min om det evt.

Og på det som ser ut til å ha utviklet seg til jeg-flickr-kontoen min raser det inn med feriebilder.

6 Kommentarer:

Blogger Unknown sa ...

Blei sulten av det pølsebilde. En av mine beste middagsopplevelser noensinne var på en bitteliten restaurant i "utkanten" av Barcelona, i nærheten av Nou Camp og et stort svart bankbygg. Drømme seg tilbake til Barcelona nå.

Men du! Du må stikke innom Bar Marcella i havnekvartalet! Creepy plass, men de serverer absint. Og absint er jo en festlig opplevelse..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med superb forhold til Barcelona

03 juli, 2007 22:12  
Blogger Tonita sa ...

Likte spesielt godt veggdekoren med bestikket. Eller veldig mange fine andre bilder også.
Bra dumt at en skal straffes om en bare har lyst på en rett, bra dog at suppen var god.
Har selv servert flg. to kalde supper nettopp: rødbetsuppe og squashsuppe - mmmm

03 juli, 2007 23:05  
Blogger fr.martinsen sa ...

Men hvorfor vil jeg drikke absint?

Suppen altså, den var så god. Jeg tror ikke jeg har hatt så mye agurk i min gazpacho, denne var tynnere og mer kjølende.

04 juli, 2007 09:55  
Anonymous Anonym sa ...

orntli pølse (i kontrast til gilde, fjordland og slaktern) og gazpacho er blant nytelsene på jorden

jaran

04 juli, 2007 14:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

denne pølsa var ikke god i kontrast til gilde og fjordland og slaktern, den var god i kontrast til andre spanske pølser jeg har spist.

04 juli, 2007 16:34  
Blogger Tonita sa ...

Kan du ikke snart si fra om når du er "hjemme igjen" - i betydning 'på blogg' - vi venter vettu!

21 august, 2007 19:52  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden