onsdag, mars 14, 2007

Patti Smith kommer til Oslo

14. juni kommer hun til Rockefeller.
Billettsalget starter nå lørdag.
Her er turnèlista

16. april kommer nyplata

Det er en coverplate, og i følge Starpulse synger hun Twelve Stevie Wonders "Pastime Paradise", Tears for Fears "Everybody Wants To Rule The World", Neil Youngs "Helpless".

Rykter sier ellers at Jimi Hendrix-sangen "Are You Experienced" er med, Nirvanas "Smells Like Teen Spirit", Bob Dylans "Changing of the Guard", Jefferson Airplanes "White Rabbit",
The Doors "20th Century Fox" og Rolling Stones "Gimme Shelter".
Og så har hun noe med Paul Simon, Beatles og Allman Brothers.
Men hva vet jeg.

22 Kommentarer:

Blogger Skorpionkvinnen sa ...

OJ!! Det skulle jeg gjerne fått med meg! Må sjekke månedens magre budsjett, synd at de ikke venter litt lengre med å legge ut billettene!

14 mars, 2007 12:40  
Anonymous Anonym sa ...

Takk!

(min datter på 13 (og et halvt!) har begynt å be om at jeg setter på Horses i bilen nå.. håp for den oppvoksende..)

14 mars, 2007 12:44  
Blogger t sa ...

Ai, ai, ai! Og også: Woohoo! Og gjett hva jeg hørte på da jeg leste denne posten? Jepp, Patti Smith. Sammentreff, sammentreff.

14 mars, 2007 13:09  
Anonymous Anonym sa ...

Hmm.. 14. juni...er ikke det rundt Norwegian Wood-tiden? Her kan det fort være duket for en prioriteringsdebatt med seg selv..

"Horses" og "Easter" er jo glitrende plater, spesielt Easter ligger mitt hjerte nær. Må dessverre innrømme at jeg ikke har fulgt Patti så tett de siste årene, men jeg har jo hørt og lest at hun stadig holder koken imponerende godt. Rå rockedame med masse kred og en ikke ubetydelig lyrisk åre er hun i alle fall!

14 mars, 2007 13:42  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det som var greia på konserten i 2004 var at hun spilte masse gammelt, det var helt fantastisk, hun hadde så masse energi.

Hun gir ut en coverplate 16. april, så da blir det vel en del derfra.

Jeg så henne jo i London også året etter vel, på den festivalen, hun er ikke kjip på gammelt stoff.

Men Skorpionkvinne, en liten billett har du vel råd til, det er jo uansett ølutgiftene som drar...

14 mars, 2007 14:15  
Blogger fr.martinsen sa ...

14. juni er en torsdag og 1. dag av Norwegian Wood.

14 mars, 2007 14:16  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Fr.Martinsen, jeg skal prøve å få det til, må du tro!! Får heller droppe øllet...
Men mars er en forbasket håpløs måned mht alle mulige og umulige regninger :-((

14 mars, 2007 14:48  
Blogger fr.martinsen sa ...

ølet kommer jo på junilønna....

14 mars, 2007 14:51  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Så sant! Med ferielønn-utbetaling den 12.juni skal du se det kan bli opptil flere øl...
Og så er billettprisene på Rockefeller litt mer lommebokvennlige enn de som er i Spectrum...

14 mars, 2007 15:11  
Blogger Britt M. sa ...

Dette er nesten for godt til å være sant! :D For min del lager det et vanskelig Tori Amos-dilemma.. Og forresten: "ping"

14 mars, 2007 15:35  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hyggelig ping.

Du må nok bruke enda fler penger enn Skorpionkvinnen og feire 17. mai i London.

14 mars, 2007 15:59  
Blogger Britt M. sa ...

Foreløpig krysser jeg fingrene for at Tori Amos spiller tidlig slik at jeg kan få med meg to konserter på én dag! :D Hvis ikke er nok 17.mai i London et mulig alternativ...

14 mars, 2007 16:09  
Anonymous Anonym sa ...

Brillefint, som man sier nu for tiden!
Synd Oslo ligger så avsides, kjenner at den konserten hadde vært litt ok. Men skiva får vi vel hit til byen også

15 mars, 2007 08:51  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det er da grenser for hvor langt det er til Oslo, jeg er har reist til Dublin på konsert, og til Berlin, Paris og Wien på nysirkusforestilling.

Men, jeg var vel reiselysten også da tenker jeg.

15 mars, 2007 11:27  
Anonymous Anonym sa ...

Reiselysten er det ingen ting i veien med, men med hus og bil og vovvov (nei det er sant, har katt, ikke vovvov) og to unger og fru og i hovedsak en lønning og litt for stor trang til godt øl og litt for liten evne til å kjøre gode budsjetter, blir det til at en må prioritere ganske stramt, og da blir reiselysten betydelig større enn reiseaktiviteten. Og å prioritere gubben i huset på tur for å se P. Smith i Oslo, det blir neppe aktuelt. Familie først, så familie, og så litt familie hvis det ennå er kroner igjen, vettu... Men hvis en får til noe med jobb, koble noen greier.. men da er vel billettene utsolgt..

Men neste gang denne herr Waits dukker opp i nærheten, så SKAL jeg. Om jeg så må (i prioritert rekkefølge) rane gamle damer, selge kroppen min (neppe videre innbringende?!) eller plydre bankkontoene til ungene for å få det til ;-)

15 mars, 2007 12:26  
Anonymous Anonym sa ...

Kom dere på mailinglisten til Rockefeller.....forhåndssalg for oss på listen starter i morgen kl. 09.00

15 mars, 2007 13:19  
Blogger fr.martinsen sa ...

375 er dyrt til rockefeller å være. jeg husker ikke hvor sent jeg kjøpte billetten forrige gang, men jeg sto ikke i kø samme dag i alle fall.
jeg kan ikke tenke meg annet enn at det går fint å kjøpe på posten.

15 mars, 2007 14:55  
Blogger fr.martinsen sa ...

ikke det at jeg syns synd på deg forresten tb. familie og godt øl er fine greier.

patti-smith-konserter er bare en del av virkeligheten...

15 mars, 2007 16:50  
Anonymous Anonym sa ...

375 er dyrt, men overkommelig (betalte vi ikke 350 for Dylan på Torget for noen år siden?) 375,- + reise Oslo t/r + overnatting + mat + øl + div er ikke fullt så overkommelig.

Og synd på meg? Nei, langt ifra, hvem har antydet noe slikt? Godt øl er godt, og familie er vel litt mer sånn i bølger og daler antar jeg, men i hovedsak å anse som en bra ting. Og Pattie Smith er bare en del av virkeligheten. Men en del man (som man sier når "jeg" plutselig blir så personlig) av og til savner. Litt.

Men skiva blir bra!

16 mars, 2007 08:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg jobber for å utrydde "man"-begrepet brukt på denne pysete måten...

16 mars, 2007 11:28  
Anonymous Anonym sa ...

Brått fant jeg skiva i butikken....og så rart det er å høre Patti Smith...selveste Patti Smith...synge 80-talls slageren til Tears for Fears...tøft at demen ikke er redd for å dra en real popis...hehe

24 april, 2007 23:28  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nei det kan du si, jeg bekymrer meg for at jeg har hørt plata to ganger nå (kjøpte den lørdag) og jeg liker den foreløpig ikke...

Men jeg skal gi den et par sjanser til før jeg gir den bort.

30 april, 2007 19:05  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden