lørdag, mars 10, 2007

I dag har jeg sagt opp Aftenposten

Og som i livet ellers er det gjerne mer enn en grunn til det.

Hovedgrunnen er at jeg tar konsekvensen av endrede medievaner. Der jeg før passet på å bla gjennom avisa før jeg gikk på jobb om morran, sammen med en rask kikk på tekst-tv for å sjekke at Anne Cath Vestly og Castro fortsatt lever, sjekker jeg nå vg.no (og avisene leser jeg på jobb).

I helgene, når jeg har tid og lyst til å lese, er det ikke nok med Aftenposten, da kjører jeg på med flere.

Og, den siste tiden er jeg blitt ubehagelig oppmerksom på hvor latterlig kunnskapsløs og konservativ Aftenposten er når de skriver om kjønn. Og avisene skal jo være der vi henter fordypning,
jeg trenger annen fordypning.

Heretter vil jeg gjøre et aktivt valg, hver lørdag.
Her ser du dagens valg.


Endelig: når jeg begynte å tenke på det så har ettermiddagsavisen ikke kommet på en stund, og når jeg tenkte over det så kunne jeg ikke huske når det skjedde. Det betyr nok at den ikke blir så savnet.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Jeg tror du følger strømmen der, gitt. Jeg vil anbefale The Sunday Times med sitt glimrende kulturbilag, da blir det helg midt i uka også (bare pass på god løfteteknikk).

10 mars, 2007 17:48  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ha ha ok.
Jeg skal gi den et forsøk igjen, hva blir det da før den er i Narvesen, tirsdag?

10 mars, 2007 18:05  
Anonymous Anonym sa ...

Noe sånt ja. Narvsen kjører vel kampanje nå med 25% rabatt på utenlandske blader.

10 mars, 2007 18:34  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja de har kampanje, det gjelder ikke aviser tror jeg, men i-D og Bon kom i den kvota.

10 mars, 2007 18:54  
Blogger Lothiane sa ...

Gratulerer! Høres ut som et fornuftig valg. :)

10 mars, 2007 22:13  
Anonymous Anonym sa ...

Den daglige Adresseavis ved frokoste, den kan jeg ennå ikke leve uten. Men hvorfor ikke, det aner jeg i grunnen ikke? Mitt store øyeblikk av frihetsfølelse var den dagen da jeg slutta å kjøpe Dagbladet på lørdag, for et par år siden. Hadde slutta å kjøpe Blabaldet på ukedagene før det, men fortsatte i helgene, på gammel vane og ingen ting annet. Hørte liksom med til helga. Helt til jeg en lørdsgskveld heiv hele driten i peisen på hytta, og lovet meg sjøl at aldri mer... Og har klart å holde det.. Så nå blir lørdagslektyren Ny tid og/eller Morgenbladet og/eller Dag og tid og/eller Klassekampen (hvis jeg treffer en gateselger jeg kjenner) og/eller ett aller annet utenlandsk musikkblad.. Men nesten bestandig Ny tid nå, faktisk. Liker den blekka litt.

12 mars, 2007 10:34  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det er ok å ta et kritisk blikk på vanene sine i blant.

For meg blir det fortsatt ikke helg uten Dagbladet, jeg har til og med utvidet med VG. Er det logikk? Overhode ikke.

Men nå skal altså fler inn. Med kritisk blikk på vanene kommer jo også det tullete at jeg ser aviskjøp som en kategori, slik at når jeg nå sier opp Aftenposten gir jeg meg tillatelse til å bruke mer penger på andre aviser.

Det hadde ikke trengt å bli sett i sammenheng. Men sånn er det jo ofte, med de tankene.

12 mars, 2007 11:48  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden