lørdag, januar 20, 2007

Joanna Newsom til Oslo

Mulig dere visste det, jeg visste det ikke, lørdag 21. april er Joanna Newsom på Rockefeller ser jeg i Dagbladet i dag.

Her kan du høre den sangen jeg kicka helt på da jeg hørte den første gang, på en forestilling jeg så, husker ikke hvilken i farta, Peach, Plum, Pear, fin video også, amatør-hverdags-bilder.

Jeg har ikke noe forhold til resten av Newsom-musikken, jeg er litt redd for den harpa. Men jeg har kjøpt billetter pga. den ene sangen.

Billettene ble lagt ut i dag, du kan også..

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hvordan kan jeg feede deg?

21 januar, 2007 00:58  
Blogger fr.martinsen sa ...

Er dette en middagsinvitasjon?

21 januar, 2007 01:03  
Blogger i1277 sa ...

http://froemartinsen.blogspot.com/atom.xml

21 januar, 2007 13:29  
Anonymous Anonym sa ...

Du har gjort en smart ting med det billettkjøpet altså!

21 januar, 2007 17:38  
Blogger Einar sa ...

Og på tirsdag er det visning av Leonard Cohen: "I'm Your Man" på Rockefeller. Gjett om jeg skal!

21 januar, 2007 17:51  
Blogger Plateprateren sa ...

Mitt rård til deg: ta med deg noen svært gode ørepropper og god tolmodighet på den konserten. Du vil trenge det...

26 januar, 2007 15:24  
Blogger fr.martinsen sa ...

Syns du musikken er kjedelig?
Eller direkte vond?

Jeg har fortsatt ikke hørt noe annet enn den ene sangen.

Men jeg prøver å ta noen sjanser musikalsk, ellers finner man jo aldri noe nytt, og blir hengende igjen i U2 eller hva det nå var man likte da man var 24.

26 januar, 2007 16:00  
Anonymous Anonym sa ...

Til denne konserten anbefaler jeg deg sterkt å gjøre litt forarbeid, både av respekt for artist, men ikke minst for å øke eget utbytte av konserten. Mens "Peach, Plum, Pear" og alle de andre sangene til Newsom på førsteplata hadde en enkel og lettfattelig vers/refreng-struktur, så har hun utvidet dette formatet betraktelig på sisteplata "Ys". Om du ikke kjenner til musikken og dens struktur på forhånd, så risikerer du å ramle av lasset halvveis i sanger på over 15 minutter. Kjøp plata (eller begge platene, for den del), sett den på loop etpar dager med noen ukers mellomrom. Da tror jeg du sikrer deg årets konsertopplevelse.

02 februar, 2007 12:00  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk for det.

02 februar, 2007 17:33  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden