lørdag, januar 20, 2007

Akkurat nå 10

Akkurat nå skjedde noe pussig. Jeg kom inn, lukket ytterdøra, og sto med et løst dørhåndtak i hånda.

Javel, tenkte jeg og dyttet dørhåndtaket inn i hullet for å få det på plass, det gikk inn, men det var umulig å få døra til å virke.

Det betydde, at vi var låst inne i vårt eget hjem.
Hva gjør man da? Mens vi fiklet med ideen om å ringe til naborestauranten for å få noen der til å hjelpe oss kom en nabo forbi og fikk åpnet døra utenfra.

Det fins to biter dørhåndtak og bare det ene virker. Det betyr at vi må velge om det som virker skal stå på innsida eller utsida av døra.

Da kan følgende situasjon oppstå. Skal du ut? Ja, jeg kommer hjem 21. Ok, jeg kommer hjem 22, da får du ha dørhåndtaket...

Dørhåndtakbutikken er stengt, det må vente til mandag. Da må jeg ta med meg dørhåndtaket og finne ut hva som er dørhåndtak-butikken.

Jeg kan vel igrunnen ta med meg dørhåndtaket til do også,
det har ikke virket på et par år, jeg har helt glemt at det ikke virker, det er bare gjester som syns det er rart.

Mandag altså. Eller, vi får se da. Med det tempoet vi pleier kjøre her i familien så kan det bli interessant. Da lyset på badet ble ødelagt ringte jeg ikke til elektriker, jeg satte inn ei stålampe. Tok et år å ringe elektrikeren.

Akkurat nå? Jeg er alene hjemme, og det er jeg som har dørhåndtaket.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Jeg har et dørhåndtak til overs! Låne?

20 januar, 2007 16:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Men er du i nærheten av meg da?

20 januar, 2007 16:07  
Anonymous Anonym sa ...

Kinkig problemstilling. Men da jeg ved første øyenkast trodde bildet viste en ljå ble jeg egentlig positivt overrasket over historien, særlig under vignetten "Akkurat nå" :-)

21 januar, 2007 15:10  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja. Akkurat nå har jeg ikke ljået noen ned...

21 januar, 2007 15:19  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Hehe... her i huset har vi også et ødelagt dørhåndtak/låskasse. Vi holder døren lukket ved hjelp av en kattekurv... jeg skal nok få ordnet det...en eller annen gang ;-)

21 januar, 2007 22:48  
Anonymous Anonym sa ...

Kan sende med e-post?

22 januar, 2007 13:57  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg kan sende deg en e-post, med bilde av den nye klinka, var ute og kjøpte en nå.

22 januar, 2007 14:06  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden