søndag, februar 05, 2006

Tenn et lys

Det er kommet en helt annen sms-aksjon fra Danmark i kveld:

"Tænd stearinlys i vinduerne i aften for at symbolisere tolerance og mane til besindighed i den aktuelle debat. Send så denne beskjed til så mange som muligt."

Jeg trodde ikke jeg skulle si noe sånt som dette, jeg tror vanligvis på fornuft og penger heller enn å tenne et lys, men siden det ser ut til at mange styres av ikke-rasjonelle handlinger for tiden, kanskje denne sms-aksjonen kan gi sitt lille bidrag til at følelser roer seg heller enn å yppe dem.

Så ja, jeg har tent et lys i vinduskarmen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Lyset er tent. -Det har kanskje en symbolsk effekt, om ikke annet. :)

05 februar, 2006 21:11  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jepp. Mange legger helt åpenbart mer vekt på symboler enn meg, og symbolsk sett er et lys det beste jeg kan gjøre i dag.

Ellers er jeg jo for å f.eks snakke sammen.

05 februar, 2006 21:24  
Blogger shecat sa ...

Det var en god tanke, og et godt formål. Støttes!

05 februar, 2006 21:24  
Anonymous Anonym sa ...

Det handler jo også om å vise sitt standpunkt på en fredelig måte. Et stearinlys er ikke noe sterkt virkemiddel i seg selv, men hvis vi er mange nok, så har flertallet stor makt.

05 februar, 2006 23:08  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden