fredag, mars 16, 2012

Ut på tur

Formiddagstur på åtte punkter, satt opp etter informasjon om interessante arkitekthistoriske steder rundt Gowanus-kanalen. Punkter som det kan godt bare være et utgangspunkt som tvinger en til å gå rundt enkelt hjørner i et område vi uansett ville gå i.


Det er bedrifter som har vokst opp langs en kanal som har bydd på fraktemuligheter. Det er sementstøv i lufta og lukta av garasje og synet av Kentile Floors-landemerket i bakgrunnen.




Svære mursteinsbygg som kunnet huset en kunsthøyskole all over the place, knuste ruter er det som syns utenfra. De vekker morsfølelse og flyttefantasier. Men jeg er en som ber om skulderklapp når jeg har skrudd inn en knagg i mur. Jeg kjenner meg selv. Hotell? Et personlig og interessant hotell, en B&B i rustikt miljø. En bar, med musikk innimellom. Jeg liker ikke å tenke på moms.


Vi var i ferd med å sette oss til å spise frokost på en kafe midt i turen, men så oppdaget jeg skiltene om at på de små bordene mellom 9 og 12 eller si og så var det ikke lov til å ha lap top liggende. Sånn skulle det ikke vært i min kafe.


Dette huset var ett av åttepunktene på lista, det er det eldste kjente mursteinsbygget i New York. New York and Long Island Coignet Stone Company holdt til her. Nå skal Whole Foods bygge på nabotomta.

Turen i nabolaget Red Hook her om dagen

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden